چه بر سر محموله‎های LNG قطر خواهد آمد؟

با تصمیم برخی از کشورهای عرب برای قطع رابطه با قطر باید دید که آیا معادله تن-مایل برای واردکنندگان LNG در جهان تغییر می کند یا خیر.

به گزارش انرژی امروز، پس از اینکه عربستان، مصر، بحرین، امارات، لیبی، و یمن روز دوشنبه (15 خرداد 1396) اعلام کردند که رابطه دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده اند، صادرات LNG از قطر ممکن است تغییر مسیر داده و بر نرخ اجاره کشتی‎های حمل LNG تاثیر بگذارد.

مالکان کشتی و مشاوران کشتیرانی بلافاصله بعد از این واقعه اعلام کردند که قطر محموله های LNG خود را به دوبی و ابوظبی در امارات، و مصر و کویت نیز ارسال می‌کند. این کشور بسیار کوچک همچنین گاز خود را از طریق خط لوله دولفین و نیز به شکل LPG به امارات صادر می‎کند.

هم اکنون همه توجه به سمت دو کشتی است که محموله LNG قطر را به سمت مصر می‎برند و قرار است که در هفته جاری به این کشور برسند.

از سوی دیگر این سئوال مطرح است که آیا کانال سوئز بر روی کشتی‎های قطری بسته خواهد شد یا خیر. کشتیرانی ناقلات ناوگان وسیعی دارد که بخشی از آن در اجاره شرکت‎های تولیدکننده گاز Qatargas و RasGas قطر است.

بازیگران صنعت LNG بر این عقیده اند که تنش به وجود آمده بر سر قطر ممکن است معادله تن-مایل برای محموله های LNG را افزایش دهد چراکه خریداران LNG مجبور خواهند شد محموله های مورد نیاز خود را از مناطق دیگری تامین کنند.

یکی از این کارشناسان گفت: این قائله می‎تواند ظرف 10 روز پایان یابد، اما اکنون مالکان کشتی به دنبال کوچک ترین بهانه برای افزایش نرخ کشتی های خود هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن