خوشامد گویی به جدیدترین مرد نفتی دنیا: جاستین ترودو

 

در میان تعجب همگان، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم به جمع مردان نفتی دنیا پیوست. روز سه شنبه دولت کانادا، تصمیمش برای ملی کردن خط لوله چالش برانگیز کیندر مورگان که از آلبرتا تا بریتیش کلمبیا کشیده شده است را اعلام کرد.

پیش از این دولت محلی بریتیش کلمبیا با تصمیم دولت فدرال مبنی بر دادن مجوز به شرکت کیندر مورگان برای افزایش ظرفیت این خط لوله از 300 هزار بشکه در روز به 890 هزار بشکه مخالفت بود. توسعه این خط لوله به طول یک هزار و 150 کیلومتر قرار است صادرات نفت ماسه ای که استخراج آن بسیار آلاینده است را تسهیل کند.

مخالفان به ویژه نگران تاثیر لکه نفتی احتمالی بر اکوسیستم شکننده ساحل اقیانوس آرام در کانادا هستند که چندین گونه محافظت شده را در خود جای داده است.

از سوی دیگر، بسیاری از طرفداران محیط زیست بر این باورند این کار، باعث انتشار میزان انبوهی دی اکسید کربن خواهد شد.

سال گذشته ترودو در ملاقاتی با مدیران شرکت های نفتی، خطاب به آنها اظهار داشت هیچ کشوری 173 میلیارد بشکه نفت را به حال خود رها نخواهد کرد. اما به گفته بسیاری از فعالان زیست محیطی، ثروتمند شدن کانادا بهایی سنگین برای مردم این سرزمین درپی خواهد داشت و از بین بردن آلودگی های ناشی از این اقدام به مقادیر انبوهی منابع مالی، حتی بسیار بیشتر از پولی که از فروش نفت به دست آمده از اعماق زمین حاصل می شود، نیاز دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن