ترامپ: دوران تجارت غیرمنصفانه و امتیازگیری از آمریکا پایان یافته است

هم زمان با اعلام رسمی اعمال تعرفه فولاد و آلومینیوم وارداتی به ایالات متحده، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دوران تجارت غیرمنصفانه و امتیازگیری از آمریکا در توافق‌های تجاری به سر رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» از آسوشیتدپرس، درحالی که نخست وزیر کانادا دیدار با رئیس جمهوری آمریکا را لغو کرده است، دونالد ترامپ گفت: امروز، این پیام به «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا ابلاغ شد که ایالات متحده یا یک توافق منصفانه موافقت خواهد کرد یا هیچ توافقی در کار نخواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک را اوایل مارس اعلام کرد ، اما به منظور گفت‌وگو با طرف‌های مقابل اجرای آن را متوقف کرد. به دنبال عدم حصول توافق بین ایالات متحده و شرکای تجاری اصلی آن، واشنگتن روز گذشته اعلام کرد که از نیمه شب پنجشنبه اول ژوئن، تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم اعمال می‌شود.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در واکنش، این تصمیم واشنگتن را «کاملا غیرقابل قبول» خواند و گفت این بر روابط دو کشور تاثیر می‌گذارد و قصد دارد بر کالاهای وارداتی از آمریکایی تعرفه ببندد. این در حالی است که دولت ایالات متحده در حال گفت‌وگوی دوباره با مکزیک و کانادا در مورد پیمان تجارت آزاد آمریکا شمالی (نفتا) است؛ پیمانی که ترامپ منتقد آن نیز هست و خواستار اصلاح آن شده است.

درحالی که رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید کشورهای دیگر در تجارت با آمریکا عادلانه رفتار نکرده‌اند، خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین از گفت‌وگوی تلفنی امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه با دونالد ترامپ در روز گذشته خبر داد

اروپا که تصمیم دولت آمریکا را خلاف قوانین تجارت بین الملل توصیف کرده است، قصد دارد روز جمعه این پرونده را برای حل و فصل اختلافات به سازمان تجارت جهانی ارجاع دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن