چشم انتظار تاسیس شرکت مشترک ایران و آذربایجان هستیم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت افراد صاحب نظر و دانش در مجموعه صنعت نفت فعال هستند، افزود: فرهنگ‎سازی در مسیر تحقق بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور بسیار ضروری است.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی NIOC، نشست معارفه مدیران عامل جدید شرکت‎های بهینه سازی مصرف سوخت و نفت خزر با حضور جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت عصر امروز (یکشنبه، ۲۰ خردادماه) در سالن جلسات هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

علی کاردر با اشاره به اینکه در سال های مختلف شرکت ملی نفت ایران در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی هزینه ها و سرمایه گذاری هایی کرده که همراه با فراز و نشیب بوده است، افزود: امید است با فرهنگ سازی و اجرای برنامه های جدید و هدفمند شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با مدیریت جدید بتواند در مسیر تحقق اهداف خود گام بردارد.

وی با اشاره به مذاکرات گذشته برای تاسیس شرکت مشترک ایران و آذربایجان با هدف توسعه خزر، افزود: امیدواریم تعاملی که به همت رئیس جمهوری و وزیر نفت با جمهوری آذربایجان ایجاد شده است، هر چه زودتر به آغازعملیات اجرایی منتهی شود.

 محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت موضوع بهینه سازی مصرف انرژی با توجه به وضعیت کشور، افزود: فرهنگ سازی از پایه، اصل مهم در مسیر تحقق اهداف مورد نظر این شرکت است و همه در کشور باید درگیر موضوع بهینه سازی شوند.

وی با بیان اینکه وقتی بیش از چهار برابر میانگین مصرف جهانی و هشت برابر مصرف انرژی در ژاپن، انرژی مصرف می کنیم، این یک زنگ خطر بزرگ است، اظهار کرد: همه باید دراین زمینه کمک کنند تا هر چه زودتر بتوان برای این معضل راهکاری بهینه یافت.

علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در این نشست به بیان آخرین وضعیت و جایگاه این شرکت و اهمیت راهبردی دریای خزر پرداخت و افزود: امیدواریم در ادامه مسیر فعالیت ها بتوانیم به تحقق اهداف صنعت نفت در دریای خزر کمک کنیم.

در پایان این نشست از تلاش ها و زحمات علی وکیلی، مدیرعامل پیشین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت که به درجه بازنشستگی نائل آمده است، تقدیر شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن