اتلاف سالانه 4.6 میلیون مترمکعب آب در کردستان

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: وجود انشعابات غیرمجاز در سه شهر سنندج، بانه و مریوان، به تنهایی موجب هدررفت آب به میزان 4 میلیون و 624 هزار و 800 مترمکعب آب در سال می‌شود.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،  محمد فرهاد با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز یکی از مشکلات اصلی هدر رفت آب است، اظهار کرد: از پیامدهای ناشی از نصب انشعابات غیر مجاز، اخلال در مدیریت توزیع، تخریب شبکه آبرسانی، احتمال ایجاد آلودگی و نشت آن به شبکه در هنگام نصب انشعاب، افزایش حوادث شبکه به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد و افت فشار و در نتیجه نارضایتی مردم است.

وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز در سه شهر استان از وجود پنج هزار انشعاب غیرمجاز در شهر سنندج خبر داد و گفت: این مسئله موجب هدررفت آب به میزان سالیانه بیش از یک میلیون و 860 هزار مترمکعب آب می‌شود.

معاون بهره برداری شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: همچنین وجود 4 هزار و 300 انشعاب غیرمجاز در شهر مریوان و 500 انشعاب غیرمجاز در بانه، منجر به هدررفت آب به میزان 2 میلیون و 580 هزار مترمکعب آب در مریوان و 180 هزار مترمکعب آب در بانه در طول سال می‌شود که این مسائل موجب می‌شوند، چرخه اقتصادی شرکت‌های آب و فاضلاب زیان ده باشند.

فرهاد با بیان اینکه 690 هکتار از مساحت شهر سنندج معادل 16.3 درصد مساحت کل شهر، حاشیه نشین و استفاده کننده از انشعاب غیرمجاز هستند، تصریح کرد: این آمار در مریوان 585 هکتار معادل 72 درصد و در شهر بانه 433 هکتار معادل 49 درصد مساحت کل شهر است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن