افزایش ظرفیت ریلی شمال کشور تا 7.5 میلیون تن

مدیر کل راه آهن شمال گفت: در حال حاضر ظرفیت خطوط راه آهن ناحیه شمال حدود2.5 میلیون تن در سال است که با برقی کردن مسیر گرمسار- اینچه برون، ظرفیت خطوط تا 7.5 میلیون تن افزایش پیدا می کند.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، یوسف گران پاشا درباره خطوط راه آهن شمال، افزود: این خط ریلی به قزاقستان و ترکمنستان وصل می شود و انشعابی از این مسیر به بندر امیرآباد  دارد که می توان کالاها را به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر کرد و از سوی دیگر پست اسکله رو – رو ریلی در بندر امیرآباد نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به آغاز عملیات برقی سازی خط راه آهن شمال کشور، افزود: این پروژه از ایستگاه گرمسار آغاز می شود و پس از عبور از فیروزکوه، پل سفید، ساری، بهشهر، سبز دشت به ایستگاه مرزی اینچه برون می رسد و پس از آن یک خط انشعاب از رستمکلا به  بندرامیرآباد و انشعاب دیگر از سبز دشت به گرگان است.

مدیرکل راه آهن شمال  تصریح کرد: از۴۹۵ کیلومتر خطوط ریلی گرمسار- اینچه برون ۱۴۰ کیلومتر در شمال شرق ۲ یعنی استان گلستان  و ۳۵۵ کیلومتر در راه آهن ناحیه شمال کشور است و برای اجرای این پروژه قراردادی با یکی از شرکت های بین المللی روس امضا شد که تحت نظر راه آهن بین المللی روسیه است.

وی به  تعاملات مثبت و سازنده میان راه آهن شمال و بندرامیرآباد بهشهر اشاره کرد و  گفت:  بندر امیرآباد و راه آهن شمال برای استفاده بیشتر از ظرفیت خطوط ریلی مشوق هایی مانند بسته های حمایتی  یا تخفیف براساس مقدار بار و … برای صاحبان کالا و فعالان اقتصادی در نظر می گیرند و همایش بین المللی توسعه صادرات دریایی نیز با هدف بررسی چالش ها و فرصت های توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر در ماه جاری برگزار می شود.

گران پاشا اذعان داشت: خطوط ریلی شمال کشور به کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، قزاقستان متصل است و خط رشت به آستارا در نیمه دوم امسال به بهره برداری می سد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن