نخستین قرارداد محرمانگی EPC D مناطق نفت‎خیز جنوب امضا شد

قرارداد محرمانگی و واگذاری اطلاعات اولین بسته EPC D مناطق نفت خیز جنوب میان این شرکت و شرکت پترو گوهر فراساحل کیش با موافقت وزیر نفت امضا شد.

 بیژن عالی پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به امضای این قرارداد، تاکید کرد: موافقت های لازم با واگذاری این بسته انجام شده و طی هفته های آینده قرارداد واگذاری این بسته امضا خواهد شد؛ پس از واگذاری، مدت زمان اجرای این قرارداد ۲ سال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ارزش این قرارداد ۳۰۰ میلیون دلار است و حفاری ۳۴ حقله چاه و اجرای ۵ پروژه مهم ساخت سطح الارضی را شامل می شود.

عالی پور با تاکید بر اهمیت این قرارداد، بیان کرد: انتظار داریم با اجرای این طرح، ۴۲ هزار بشکه نفت نسبت به تولید فعلی و حدود ۷۴ هزار بشکه نسبت به خط پایه تخلیه، افزایش تولید متوسط روزانه و همچنین حدود ۱۵ میلیون بشکه نسبت به تولید فعلی و ۲۷ میلیون بشکه نسبت به خط پایه تخلیه، تولید انباشته حاصل شود.

وی افزود: هم اکنون ۳۲۰ هزار بشکه نفت به طور روزانه از واحدهای بهره برداری اهواز ۵،۳ ،۲ تولید می شود که با تکمیل این پروژه از افت تولید ۳۵ هزار بشکه نفت نیز جلوگیری می شود.

این قرارداد نخستین قرارداد از طرح توسعه ۲۸ مخزن و محدوده جغرافیایی آن در واحدهای بهره برداری اهواز ۵ ،۳،۲ است که اجرای این طرح از شهریور ماه امسال آغاز می شود و ۲ سال به طول می انجامد. تامین و نصب پمپ های درون چاهی و سرچاهی، حفاری و  تعمیر ۶ حلقه چاه، خطوط لوله، تعمیرات ضروری واحدهای بهره برداری و نمکزدایی،خرید، نصب و تعمیرات توربین ها بخشی از مفاد این قرارداد محسوب می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن