خط 230 کیلوولت دو مداره سیمره کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

خط انتقال برق 230 کیلوولت سیمره – آبدانان – دهلران به طول 113 کیلومتر و از نوع برج دومداره مشبک فلزی به تعداد 337 برج و با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال در شرکت برق منطقه‌ای غرب احداث و بهره‌برداری شد.

به منظور بهبود وضعیت بار شبکه جنوب استان ایلام و انتقال انرژی تولیدی نیروگاه سیمره به شبکه سراسری، خط 230 کیلوولت دومداره سیمره ‌- آبدانان – دهلران در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید.

علی اسدی سرپرست شرکت برق منطقه‌ای غرب در این خصوص گفت: با افزایش مصرف و رشد بار در مناطق غرب و جنوب غرب کشور و لزوم تأمین، تولید و انتقال و تزریق انرژی الکتریکی به شبکه سراسری، اجرای این پروژه در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی درباره اهداف احداث این پروژه گفت: اجرای این پروژه در راستای انتقال توان تولیدی نیروگاه سد سیمره و برقراری ارتباط پست 230.63 کیلوولت اسلام آباد غرب به پست 230.132 کیلوولت دهلران به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه جنوب استان ایلام و همچنین تأمین انرژی الکتریکی شهرستان‌های مهران، دهلران و دشت عباس بوده است.

وی افزود: این پروژه علاوه بر افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق غرب کشور، موجب افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه سراسری نیز خواهد شد.

علی اسدی ضمن اشاره به نیاز مبرم شبکه افزود: با وجود مشکلات متعدد از جمله عوارض طبیعی، مناطق صعب العبور و کوهستانی مسیر خط، بارندگی‌های بی سابقه غرب کشور در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، گرمای طاقت فرسای خرداد و تیر که در برخی ساعات روز به بیش از 56 درجه سانتیگراد می‌رسید، کارهای اجرایی این پروژه شامل برج بندی و سیم کشی در حداقل زمان ممکن، نشان از روحیه جهادی، تعهد سازمانی، تلاش بی وقفه و پیگیری شبانه روزی کلیه دست اندکاران این پروژه داشته است.

وی در خصوص تأمین قطعات این پروژه گفت: برای تأمین قطعات علاوه بر استفاده از قطعات موجود در انبار شرکت و به دلیل شرایط حساس شبکه و کمبود زمان، از شرکت‌های برق منطقه‌ای خوزستان و سیستان و بلوچستان برای تأمین قطعات به صورت امانی اقدام کردیم که جا دارد در همین جا از زحمات این همکاران نیز تشکر و قدردانی نمایم.

اسدی با اشاره به استفاده و لزوم به کارگیری کلیه ظرفیت‌های موجود در صنعت برق نظیر پیمانکاران توانمند و تأمین کنندگان قطعات و پرسنل این شرکت افزود: علیرغم شرایط پیچیده و مشکلات موجود نظیر عدم توانایی تأمین به موقع تجهیزات مورد نیاز توسط سازندگان سیم هادی و فیبر نوری و یراق آلات، مشکلات حمل و نقل و سایر مشکلات موجود، به حول و قوه الهی ظرف مدت زمان مفید کاری 78 روز و برابر با 22 هزار نفر روز از تاریخ شروع عملیات نصب برج و سیم کشی، تمامی مراحل اجرایی پروژه با تلاش شبانه‌روزی همکاران شرکت به مرحله برق‌داری رسید.

وی در پایان گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، 200 مگاوات انرژی به سمت جنوب استان ایلام و شبکه سراسری منتقل می‌شود.

شایان ذکر است با همکاری واحدهای مختلف شرکت از جمله معاونت طرح و توسعه، دفتر حقوقی و پشتیبانی سایر همکاران در امور مالی، در نهایت این پروژه با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال با موفقیت برق دار و به شبکه سراسری متصل شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن