به بزرگ‌ترین تولیدکننده هگزامین در خاورمیانه تبدیل می‌شویم

‌مدیر مجتمع پتروصنعت گامرون با بیان اینکه تحریم برای ما معنی ندارد و ما آن را به‌عنوان یک فرصت می‌بینیم، اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم با جواز طرح توسعه‌ای که کسب شد، در هفته آینده با حضور معاون رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی کنیم.

‌ سید یحیی واحدی در نشستی خبری اظهار کرد: پتروصنعت گامرون توانسته است در سه عنوان مهم نماینده استان هرمزگان و برند ملی کشور باشد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه از سال 85 مطالعات و برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کردیم، افزود: در سال 91 این شرکت به بهره‌برداری رسید که بنا به مشکلات جهانی چندین بار تولید و توقف داشتیم و نهایتاً توانستیم با کمک کارشناسان بومی استان هرمزگان و جوانان این مملکت برای اولین بار در کشور به دانش فنی احیای کاتالیز نقره دست پیدا کنیم.

مدیر مجتمع پتروصنعت گامرون با اشاره به اینکه گامرون تنها صنعت پیشرفته هرمزگان است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ما این بود که خلوص تولید ما بالا بود و در ارائه محصولات خود مشکل عرضه نداشته و متقاضی بالایی دارد.

واحدی با بیان اینکه توان تولیدی ما 56 هزارتن فرمالین 5 هزارتن فرمالین  و 5.6 تن احیای کاتالیز نقره است، خاطرنشان کرد: محصولات ما هرکدام تعاریف خود را دارند، هنر همکاران من کنترل فرآیندهای شیمیایی دردماها و فشارهای مختلف است و مشتریان با هر خلوصی جنس را بخواهند ما آمادگی تحویل را داریم.

وی با اشاره به اینکه منابع انرژی ما در هرمزگان در خصوص آب و برق ما را هم متأثر کرده است، افزود: یک حلقه چاه که مجوزهای کف شکنی آن را گرفته‌ایم و متأسفانه مجبوریم آب را از طریق تانکر خریداری کنیم.

واحدی ادامه داد: برق ما از شبکه شهری است که به مشکل تولید برمی‌خوریم که شکر خدا در غیاب برق شهر، توان استفاده از یک ژنراتور را داریم و برق بدون وقفه‌ای از یو پی اس می‌گیریم تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

مدیر مجتمع پتروصنعت گامرون با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم با جواز طرح توسعه‌ای که کسب شد، در هفته آینده با حضور معاون رئیس‌جمهور کلنگ زنی کنیم، افزود: این طرح کشور و این مجتمع را به بزرگ‌ترین تولیدکننده هگزامین در خاورمیانه تبدیل می‌کند؛ تلاش ما بر این است تا 36 ماه به بهره‌برداری برسد و از 360 هزار تن فرمالین در این بهره‌برداری، 68 هزار تن هگزامین و 44 هزارتن پارافرمالدئید تولید کنیم.

واحدی با اشاره به اینکه فرمالین مهم‌ترین ماده گندزدا و ضدعفونی‌کننده است، عنوان کرد: در دامپروری ها و بیماری‌های گوارشی خاص دام‌ها، برای شست و شوی کف دامداری‌ها، در صنایع رنگسازی در ام دی اف، صنایع نساجی، دارویی، هگزامین ماده خاصی است که به صنایع استرالیا صادرات داریم، هگزامین ماده خاصی است که در صنایع بتن و ضد خوردگی دکل‌های برق استفاده دارند.

وی با بیان اینکه موفق شدیم در گامرون برای حدود 100 نفر کارآفرینی کنیم، افزود: 60 درصد کارکنان ما بومی هرمزگان و 40 درصد بومی ساکن هرمزگان هستند و امیدوارم در طرح توسعه خود بتوانیم برای 150 نفر به‌طور مستقیم و برای 360 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کنیم.

مدیر مجتمع پتروصنعت گامرون با اشاره به اینکه اگر در حال حاضر تولیدکنندگان کشور را جمع کنید از لحاظ منطقی هیچ تولیدکننده‌ای نمی‌تواند سود خود را پیش‌بینی کند، افزود: تمامی شرکت‌های بزرگ در بورس جهان سود واقعی‌شان با پیش‌بینی‌هایشان نمی‌خورد، تولید در اینت مملکت یک عشق و چشم‌پوشی نسبت به مسائل عاقلانه می‌خواهد.

واحدی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با این حرکت تحولی در گروه اقتصادی خود ایجاد کرده و کار را جلو ببریم، افزود: امید است به دعای کارگرانی که سر سفره این شرکت نشسته‌اند بتوانیم مسیر روبه‌جلو را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه این شرکت غریب به 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: پترو صنعت گامرون در هر زمینه نمونه استانی و کشوری است، تمامی این موارد هزینه‌بر است.

مدیر مجتمع پتروصنعت گامرون با اشاره به اینکه شرکتی که بتواند بزرگ‌ترین تولیدکننده خاورمیانه شود نیاز به حمایت دولت دارد و تولیدکننده نباید به دنبال دولت بیفتد و درخواست کمک کند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم دچار هم‌افزایی شویم و دولتی و خصوصی در کنار هم کار کنیم، می توان به موفقیت رسید.

واحدی با بیان اینکه قریب به دو هزار فرم درخواست استخدام داریم، افزود: حدود 200 فرم لیسانس از این فرم‌ها که درخواست کار خدماتی کرده‌اند، داریم اما حدود 800 فرم داریم که دیپلمه هستند و درخواست پشت‌میزنشینی و تصدی‌گری امور گمرکی را دارند و با این فرهنگ مشکل اشتغال به‌سختی حل می‌شود و خیلی به وزیر کار مربوط نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فرمالین ما فروش داخلی دارد و هگزامین ما صادراتی است، عنوان کرد: ما به 11 کشور جهان صادرات داشته‌ایم ولی در اصل بخش اصلی صادرات ما به کشور هندوستان است.

مدیر مجتمع پتروصنعت گامرون در پایان گفت: تحریم برای ما معنی ندارد و ما آن را به‌عنوان یک فرصت می‌بینیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن