خشکسالی در افغانستان بیش از جنگ قربانی دارد

سازمان ملل می‌گوید خشکسالی در افغانستان بیشتر از جنگ باعث آوارگی مردم خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» سازمان ملل متحد گزارشی منتشر کرده با این موضوع که خشکسالی چه تاثیری بر مردم افغانستان خواهد داشت و به این نتیجه رسیده است که امسال آوارگی مردم به دلیل خشکسالی بسیار بیشتر از آوارگی مردم به دلیل جنگ بوده است.

این گزارش می‌گوید که امسال خشکسالی بیش از جنگ باعث آوارپی مردم افغانستان شده است.

در بخش دیگر این گزارش بر این نکته تاکید شده که «مافیای آب» کنترل توزیع آب را در کراچی پاکستان بر عهده دارد. آبراهه‌ ها و رودخانه ها در حال خشک شدن هستند و در یکی از داغ ترین تابستان‌های تاریخ، آتش سوزی جنگل ها در یوتا به رکورد جدید دست یافته است.

بیش از یک میلیون نفر به دلیل طوفان فلورانس در شرق آمریکا مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. و در هندوستان خشکسالی و کمبود آب در ده سال گذشته بی سابقه بوده است.

در این گزارش آمده است که قیمت آب در کراچی ماهانه 150 دلار است. کسانی که بتوانند این هزینه را پرداخت کنند «تانکرهای آب مافیا» آب را برایشان خواهند آورد. در این میان فقرا یا مجبورند آب آلوده بخرند یا کلا بدون آب بمانند.

اما در افغانستان به دلیل خشکسالی امسال، بیش از 275 هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. در حالی که آمارها می‌گویند در اثر جنگ امسال فقط 52 هزار نفر آواره شده‌اند.

سازمان ملل هشدار داده است در این کشور بیش از 2 میلیون نفر از خشکسالی رنج می‌برند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن