انعقاد تفاهم نامه پژوهشی میان گاز استان بوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی استان

با هدف ایجاد تعامل هرچه بیشتر میان دانشگاه و صنعت، تفاهم نامه پژوهشی بین شرکت گاز استان بوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی استان منعقد شد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در این خصوص اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای اجرای سیاست استفاده بهینه از امکانات ، استعداد و توانمندی های دانشگاه در جهت رفع نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی شرکت گاز استان بوشهر منعقد شد.

 مسلم رحمانی تصریح کرد: استفاده متقابل از منابع اطلاعاتی، ارائه مشاوره های علمی از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه، حمایت از پایان نامه های دانشجویی در مقطع ارشد و دکترا، برگزاری سمینارها و کنفرانس های علمی و …از جمله مواردی است که در قالب این تفاهم نامه با همکاری میان طرفین اجرا خواهد شد.

رحمانی در ادامه افزود: همچنین با انعقاد تفاهم نامه مذکور، علاوه بر ارائه مستمر نیازهای ادواری و غیرادواری واحدهای مختلف شرکت در جهت تعریف و تدوین طرح های پژوهشی، همکاری های استراتژیک در راستای تولید ابزارهای مورد نیاز شرکت گاز استان بوشهر در زمینه های پژوهشی نیز صورت می پذیرد.

وی در ادامه یادآور شد: با اجرای این تفاهم نامه، کمیته ای متشکل از اساتید و دانشجویان علاقمند به تجاری سازی محصولات پژوهشی در شرکت گاز تشکیل می شود که مسئولیت نحوه تجاری سازی دستاوردها و بازاریابی محصولات را بعهده خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اهمیت ارتباط هرچه بیشتر میان صنعت و دانشگاه اذعان داشت : ظرفیت‌های بالا و غنی استان در بخش نفت و گاز و پتروشیمی باعث شده تا استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور شناخته شود، از همین رو افزایش و بهبود ارتباط میان صنایع نفت و گاز با دانشگاه‌های استان می‌تواند نقش بسیار مهمی در نیازسنجی این دو مجموعه و همچنین تربیت نیروهای توانمند بومی داشته باشد.

به گفته رحمانی، بی شک ارتباط صنعت و دانشگاه با توجه به میزان تاثیرگذاری آن در فرایند توسعه دانش محور و پایدار، دستاوردهای درخشانی را به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن