روسیه آماده مقابله با نفت 35 دلاری است

رئیس بانک مرکزی روسیه با بیان اینکه اقتصاد این کشور برای هر شرایط و سناریو بدبینانه ای آماده شده است، گفت: آمادگی لازم برای مواجهه با نفت بشکه ای 35 دلار را هم داریم.

الویرا نبیولینا در جلسه دوما که در آن بودجه 3ساله کشور بررسی و نهایی می شد، این مطلب را بیان کرد و افزود: البته سخنان من به این معنا نیست که قیمت نفت به این میزان کاهش خواهد، یافت اما ما موظفیم بدترین شرایط را در نظر بگیریم و واکنش مناسب به آن را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی انجام گرفته، ممکن است در سال 2019 با افت و رکود موقتی مواجه شویم، اما از سال 2020 دوباره شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

نمایندگان دومای روسیه در سومین و آخرین نشست خود، بودجه 3 سال آینده روسیه را در حالی تصویب کردند که در این برهه زمانی (سه سال آینده) درآمد دولت بیشتر از میزان مخارج آن پیش بینی شده است.

همان طور که انتظار می‌رود، نرخ تورم روسیه در سال آینده از 4درصد فراتر نمی‌رود و بیش از 5،5 تریلیون روبل (معادل 78 میلیارد دلار) برای اجرا و تحقق پروژه های دولتی در نظر گرفته شده است.

در روسیه معمولا بودجه را 3ساله محاسبه و تصویب می کنند و هر سال اگر تغییر و تحول قابل توجهی که بر درآمدهای دولت تاثیر بگذارد رخ ندهد بودجه با شاخص های درنظر گرفته شده اجرا می شود در غیراینصورت اصلاحاتی در آن صورت می گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن