زیان دهی سالانه 33 هزار میلیارد ریالی آب و فاضلاب

شاهین پاکروح در همایش دو روزه معاونان مالی، پشتیبانی و منابع انسانی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور در تبریز، با اعلام این که در بهترین شرایط، تنها ۴۰ درصد بهای تمام شده خدمات از مردم دریافت می‌شود، گفت: بر این اساس نیز سالانه ۲۶ هزار میلیارد ریال شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و بین شش تا هفت هزار میلیارد ریال نیز شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی زیان دهی دارند.

به گفته پاکروح، یکی از وظایف در حوزه معاونت‌های مالی، مدیریت بر هزینه‌هاست از این رو این شرکت به دنبال ایجاد رویکرد بهتر و چابکی بیشتر در سیستم بوده و مدیریت بر هزینه‌های اقلام نیز از مصادیق آن است.

پاکروح بر نظارت مالی و فنی و اقتصادی در قراردادهای حجمی بهره برداری از تاسیسات تاکید کرد و گفت: رسیدن به خدمات پایدار از جمله اهداف شرکت‌های آب و فاضلاب در امر تامین آب بهداشتی مردم است که مباحث اقتصای، درآمد و هزینه‌ها و رویکرد سرمایه گذاری مبتنی بر تفکر اقتصادی از عوامل موثر در این امر است.

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به کمبود اعتبارات در بخش آب و فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: به اعتبارات و کمک های مردمی نیاز داریم؛ زیرا زیرساخت ها در خیلی از شهرها و روستاها تامین نشده و تحریم ها نیز مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده اما خوشبختانه با اتفاقات خوبی که پس از برجام روی داده امیدوار به بازگشت اعتبارات دولتی به وضعیت عادی و طبیعی هستیم.

به گفته پاکروح، اتکا به منابع تعریف شده در قانون، جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از مکانیزم های قانونی از اهداف این شرکت در جبران کمبود اعتبارات است.

پاکروح همچنین به توجه ویژه دولت و مجلس به روستاها در سال گذشته و اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار به مجتمع‌های روستایی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات عمرانی به ۹۴۰ مجتمع روستایی در سراسر کشور اختصاص یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن