تولید سیمان سوریه در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۳۰۶ هزار تن رسید

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد ، میزان و حجم تولید سیمان در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸ میلادی) در استان حماه در مرکز این کشور به ۳۰۶ هزار و ۸۵۹ تن رسید.

درآمد ناشی از فروش این میزان سیمان در سوریه به ۱۳ میلیارد و ۶۵۵ میلیون و ۳۱۵ هزار لیره (لیره سوری) بوده است.

تولید سیمان سوریه قبل از بحران و در سال ۱۳۸۶ هجری شمسی بیش از ۵ میلیون تن در سال بوده است ولی با توجه به اقدامات تروریستی در سال های اخیر در این کشور به خصوص در مناطق مرکزی و مرزی تولید آن پیش از این بشدت کاهش یافته بود و در ماه های اخیر با توجه به بازگشت امنیت رو به افزایش است.

سوریه از اواخر اسفند ماه ۱۳۸۹ درگیر بحران مورد حمایت از سوی برخی کشورهای غربی – عربی همسایه و رژیم صهیونیستی است.

حضور بیش از ۳۶۰ هزار تروریست از ۱۲۰ کشور جهان در شهرهای مختلف سوریه موجب شد طی ۸ سال گذشته بسیاری از زیرساخت شهرهای مهم این کشور تخریب شده و اکنون با پایان یافتن بحران و پیروزی سوریه بر تروریست ها دوران بازسازی این کشور آغاز شده است.

اکنون با توجه به آغاز روند بازسازی مناطق تخریب شده ناشی از اقدامات تروریستی موسسه سازندگی سوریه از طریق شعبه های استانی خود سعی دارد تمام مصالح مرتبط با ساختمان سازی را تامین کند که سیمان نیز بخشی از آن است.

این موسسه در تلاش است تا با تامین سیمان و مصالح ساختمانی موجبات عمرانی، آبادانی و توسعه اقتصادی سریع تر استان های سوریه را فراهم کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن