14 هزار کیلومتر خطوط لوله به جای 60 هزار تانکر حمل سوخت!

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: روزانه بیش از 400 میلیون لیتر انواع فراورده های نفتی با 14 هزار کیلومتر خطوط لوله توسط این شرکت انتقال می یابد که اگر با تانکرهای حمل سوخت جاده ای این عملیات سنگین انجام می شد، نیاز به 60 هزار تانکر حمل سوخت داشتیم.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، عباسعلی جعفری نسب، با  بیان اهداف و حوزه فعالیت های این شرکت، گفت: خطوط لوله و مخابرات نفت، حلقه واصل بین بخش پائین دستی و بالا دستی صنعت نفت است.

جعفری نسب با اشاره به انتقال روزانه بیش از 400 میلیون لیتر انواع فراورده های نفتی توسط این شرکت،  افزود: این حجم عظیم عملیات انتقال مواد نفتی، در حال حاضر با 14 هزار کیلومتر خطوط لوله انجام می شود و این در حالی است که اگر  با تانکرهای حمل سوخت جاده ای این عملیات سنگین انجام می شد، نیاز به 60 هزار تانکر حمل سوخت داشتیم، یعنی چیزی حدود 840 کیلومتر تانکر در جاده های کشور !

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به رشد 9 برابری انتقال فرآورده های نفتی پس از انقلاب اسلامی، تاکید کرد: در سال 1357 با ظرفیت 2784 کیلومتر خطوط لوله، سالانه 6176 میلیون لیتر فرآورده های نفتی در کشور جابجا می شد، اما با افزایش بیش از 3 برابری طول خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی پس از انقلاب، حجم انتقال در پایان سال 1396 نسبت به چهل سال پیش، بیش از 9 برابر شده است.

وی با بیان حساسیت کار عملیات انتقال مواد نفتی و تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در تامین سوخت مورد نیاز کشور، افزود: انتظار ما از رسانه ها این است که در مورد انتشار اخبار این حوزه، با دقت بیشتری عمل کنند، چرا که علاوه بر اهمیت استراتژیک صنعت انتقال نفت، ارائه اخبار و گزارش ها می بایست مبنای تخصصی داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن