تولید برق تجدیدپذیر، انرژی هسته‌ای را پشت سر گذاشت

برای اولین با در این دهه، ایالات متحده توانست در ماه‌های مارس و آوریل، از منابع تجدیدپذیر بیش از منابع هسته‌ای برق تولید کند.

به گزارش «انرژی امروز» اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده گفت که در ماه‌های اخیر و بر اساس اطلاعات در دسترس، برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر بیش از منابع هسته‌ای بوده است. این اولین بار است که از سال 1984 تا کنون منابع تجدیدپذیر از هسته‌ای پیش می‌افتند.

رشد انرژی‌های تجدیدپذیر به دلیل رشد توربین‌های جدید بادی و مزارع خورشیدی و نیز افزایش تولید برق آبی به دلیل بارش‌های سنگین برف و باران در ایالت‌های غربی آمریکا در زمستان گذشته بوده است.

بیش از 60 درصد از ظرفیت تولید برق در سال گذشته که وارد مدار شد حاصل از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی بوده است.

نیروگاه‌های هسته‌ای

در مقابل، سرعت ساخت راکتورهای اتمی در دهه اخیر کاهش یافته و از طرفی هزینه‌ها و مخالفت‌های عمومی با این نیروگاه‌ها نیز بیشتر شده است. تقریبا نزدیک به تمام نیروگاه‌های هسته‌ای که در حال حاضر در ایالات متحده کار می‌کنند بین سال‌های 1970 و 1990 ساخته شده و بعضی از بخش‌های آن‌ها باید از رده خارج شوند.

هنوز هم متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که خروجی نیروگاه‌های برق ایالات متحده در پایان سال می‌تواند تجدیدپذیرها را پشت سر بگذارد چون به دلایل فصلی، در تابستان آب کمتری به سدها خواهد رسید و تولید این سدها کمتر خواهد شد.

از طرفی نیروگاه‌های هسته‌ای در حال تعمیرات بهاری هستند و در این فصل تقاضای برق نسبت به زمستان و تابستان کمتر است.

علی‌رغم رشد انرژی‌های تجدیدپذیر ایالات متحده، این کشور هنوز دو سوم از برق مورد نیاز خود را از سوخت‌های فسیلی به دست می‌آورد که عمده‌ترین آن‌ها گاز طبیعی و زغال سنگ است. برق هسته‌ای و تجدیدپذیر تقریبا سهمی برابر دارند و هر کدام 20 درصد برق تولیدی را از آن خود کرده‌‌اند.   

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن