افتتاح 70 پروژه برقی استان یزد همزمان با دهه فجر

آرش نواب، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: این طرح‌ها در چهار محور برقرسانی به روستا و ‌مسکن مهر شهری، توسعه و احداث، ‌اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق و ‌تامین روشنایی در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 144 میلیارد و 145 میلیون ریال اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از طرح‌های یادشده نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات‌رسانی به مشترکان دارد، ادامه داد: با توجه به اهمیت برقرسانی به پروژه‌های مسکن مهر، دو پروژه مسکن مهر شهری و یک پروژه برق‌رسانی روستایی با هزینه‌ای افزون بر سه میلیارد و 680 میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تاکید کرد: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر سال جاری در مجموع افزون بر 42 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 76 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 40 دستگاه ترانسفورماتور و هزار و 750 دستگاه چراغ لاک پشتی به تاسیسات شبکه‌های توزیع برق استان اضافه خواهد شد.

نواب با اشاره به اینکه تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخوردار شده‌اند، گفت: پیش از انقلاب تنها 52 روستا در یزد از نعمت برق برخوردار بوده‌اند که در حال حاضر 922 روستای استان برقدار شده و برق‌رسانی به روستاهای این استان نسبت به ابتدای رشدی 18 برابری داشته است.

وی تاکید کرد: طول خطوط فشار متوسط استان از حدود 549 کیلومتر ابتدای انقلاب به بیش از 10 هزار 500 کیلومتر رسیده است. خطوط فشار ضعیف استان نیز از 670 کیلومتر به هشت هزار و 314 کیلومتر افزایش پیدا کرده است و تعداد ترانسفورماتورهای منصوبه هم از 415 دستگاه به 15هزار و 563 دستگاه رسیده است.

نواب ادامه داد: در این سال‌ها تعداد مشترکان برق در استان یزد از 66 هزار و 690 مشترک به بیش از 660 هزار مشترک رسیده و شاهد رشد 10 برابری مشترکین نسبت به ابتدای انقلاب هستیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن