مدارک خود علیه قرارداد توتال را ارایه کنید

سخنگوی دولت با انتقاد از مطرح شدن طرح سه فوریتی از سوی برخی نمایندگان مجلس برای توقف قرارداد توتال گفت: این طرح لازم نیست تهیه شود و اگر نمایندگان در قرارداد توتال اقدامی خلاف قانون ببینند؛ باید مدارک خود را به قوه قضاییه بدهند.

محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه برای عقد قرارداد توتال همه مراحل نظارتی بر آن طی شده است، اظهار کرد: هیچ موضوع محرمانه‌ای در این قرارداد برای نمایندگان وجود ندارد، آنها حق تحقیق و تفحص از این قرارداد را دارند و اگر هم فکر می‌کنند کار خلافی انجام شده می‌توانند به دستگاه‌های نظارتی از جمله قوه قضاییه، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اطلاعات گزارش بدهند.

وی در ادامه افزود: برای دستیابی به رشد هشت درصدی به سرمایه‌گذاری نیازمندیم. مجلس دولت را موظف کرده که 65 هزار میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند. برخی نمایندگان می‌گویند این سرمایه‌گذاری خیانت است؛ حرف که مالیات ندارد. گذاشتن چوب لای چرخ دولت اشتباه است. تهیه طرح سه فوریتی برای توقف قرارداد توتال لازم نیست و نمایندگان اگر فکر می‌کنند اقدام خلاف قانونی انجام شده است مدارک خود را به قوه قضاییه بدهند.

نوبخت با بیان اینکه ما البته یک یا دو نماینده را از کلیت مجلس تفکیک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: کلیت ترکیب مجلس در ماه‌های گذشته همواره به دولت کمک کرد و می‌شود آزمایش کرد که مجلس آیا با این طرح سه فوریتی موافق است یا نه. این افراد که این طرح را تهیه کرده‌اند در مجلس در اقلیت هستند که شاید هم نیت آنها خدمت باشد که از نظر ما اقدام آنها خدمت نیست و اشتباه است. مردم با کسانی که مانع توسعه کشور می‌شوند در زمان خود تسویه حساب می‌کنند و دولت هم وارد حاشیه‌ها نشده و دنبال خدمت به مردم است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که «آیا رییس جمهور برای چینش کابینه تحت فشار جریان‌هایی قرار گرفته است؟»، گفت: رییس‌جمهور خود را مسئول تحقق مطالبات مردم می‌داند و تلاش می‌کند برای رسیدن به این هدف کابینه مناسبی را برگزیند. بر اساس شناخت شخصی که از رییس جمهور دارم عرض می‌کنم وی در پاسخگویی به مطالبات مردم بسیار جدی است و برای شکل‌دهی به یک کابینه قوی شاخصه‌هایی از جمله هماهنگی، همراهی و هم عقیده بودن را برای خدمت به مردم و نظام در نظر می‌گیرد و زیر بار هیچ حرف غیرمنطقی یا اغراض سیاسی نمی‌رود و از شاخص‌هایی که نام بردم؛ عدول نمی‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن