دوران پالایشگاه سازی دولت گذشته است

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای کاهش تورم طی سه و سال نیم گذشته گفت: یکی از بدترین اتفاقات در اقتصاد کشور بالا بودن تورم است. الان در دنیا تنها چند کشور خیلی بدبخت هستند که تورمشان دو رقمی است. از این جهت است که دولت تلاشش را کرد تا تورم را کاهش دهد.

اسحاق جهانگیری در اجلاس نمایندگان اتاق ایران افزود: یکی دیگر از وظایف دولت در مسیر توسعه ایجاد اشتغال است. اشتغال در حال حاضر یکی از چالش های بزرگ جمهوری اسلامی ایران شده است که با حرف زدن هم برطرف نمی شود. راهش این است که به بخش خصوصی پر و بال دهیم تا سرمایه گذاری کند و در ادامه با سرمایه گذاری آنها اشتغال ایجاد شود. من فکر می کنم در حال حاضر هیچ کاری جز ایجاد اشتغال در جمهوری اسلامی ایران اولویت ندارد.

همچنین معاون اول رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد که دولت حتما باید کوچک شود.

وی در همین رابطه گفت: دولت با مالیاتی که از سراسر کشور می گیرد و تعرفه هایی که از کالا دریافت می کند و با توجه به آنکه بودجه دارد؛ به سختی امور خود را مرتفع می سازد. این در حالی است که در گذشته با سرمایه گذاری های دولت پالایشگاه ها و کارخانه های بزرگی در ایران ساخته می شد.

وی همچنین گفت: با همه سهمی که به آموزش و پرورش می دهیم و با احترامی که برای آنها قائلیم وقتی پای حرفشان می نشینیم، می گویند که بودجه ما کم است. درست هم می گویند اما توان دولت همین است. از این رو است که تاکید داریم تا دولت کوچک شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن