فروش 100 میلیارد متر مکعب گاز در سال 2018 در ایکواینر

ایکواینر در سال 2018 تقریبا 26 میلیارد دلار گاز طبیعی فروخت. این میزان فروش نسبت به سال 2017 تقریبا 29 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل «انرژی امروز» با ادامه تلاش کشورهای مختلف برای تغییر ترکیب انرژی شان، ایکواینر هم به دنبال فرصت‌های جدیدی برای فروش گاز بوده است و انتظار دارد تقاضای برای مصرف گاز تا سال 2030 در کل دنیا حدود یک درصد افزایش یابد.

ایکواینر یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز طبیعی در فلات قاره نروژ است و از سویی دومین تامین کننده بزرگ گاز اروپاست.

از سویی این شرکت در خارج از نروژ هم پوتفولیوی قابل توجهی در زمینه گاز دارد.

در سمینار گاز لندن، ایکواینر پرده از برنامه های دراز مدت خود در بازاریابی گاز دنیا برداشت.

ایرن راملهاف، مدیر بازاریابی، میان دستی و فرآوری ایکواینر می‌گوید: «بازار جهانی گاز در حال تغییر است. جهان نیازمند انرژی بیشتری است اما انتشارات هم باید کاهش یابند. گاز طبیعی بهترین گزینه برای تامین انرژی ایمن، قابل رقابت و پایدار مصرف کنندگان و صنایع است.

با جایگزینی گاز طبیعی با زغال سنگ انتشارات گازهای گلخانه ای تا 50 درصد کاهش می‌یابد، زمینه برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر فراهم می‌آورد، و راه‌حلی طولانی مدت برای آینده کم کربن خواهد بود اگر بتوان آن را تبدیل به هیدروژن کرد».

ایکواینر علاوه بر میزان گازی که خود در اختیار دارد، اقدام به فروش منافع مالی مستقیم دولت نروژ SDFI هم کرده است.

به طور کلی، نروژ 25 درصد از گاز اروپا را تامین می‌کند. از آنجایی که نروژ دارنده یکی از توسعه یافته‌ترین تاسیسات و زیرساخت‌های گازی دنیاست و نیز به بازار اروپا نزدیک است، به ویژه با وجود کشورهایی مثل بریتانیا و آلمان به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کنندگان اروپایی گاز، از این رو این کشور تبدیل به یک کشور رقابتی در عرصه گاز دنیا شده است.

راملهاف معتقد است «بریتانیا موفق شده است میزان انتشارات دی اکسید کربن خود را حدود یک سوم کاهش داده است. دلیل این امر استفاده از گاز طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر و دیگر اقدامات لازم بود.

از سویی از کشور آلمان هم سیگنال‌هایی برای کنار گذاشتن زغال سنگ به گوش می‌رسد و نیز آلمان با دیگر شرکای منطقه‌ای و اروپایی خود برای جایگزینی کامل گاز همکاری دارد».

World Oil نوشته است که در سناریوی انرژی سازگار با هدف 2 درجه تغییرات اقلیم، در سال 2050 تقاضای جهانی گاز طبیعی تنها به میزان بسیار کمی کمتر از میزان امروز کاهش می‌یابد.

این امر مستلزم این است که سرمایه‌گذاری در صنعت گاز در دهه جاری افزایش یابد.

ایکواینر هم بر همین اساس در حال توسعه اکتتشافات فلات قاره نروژ است.

در سال 2018، ایکواینر به طور کلی 100 میلیارد متر مکعب گاز فروخت. از سویی تغییر بازار هم فرصت‌های جدید برای این شرکت به وجود آورده است.

با ورود گاز طبیعی مایع LNG و انرژی‌های تجدیدپذیر متناوب، به بازار، ایکواینر نیز خود را آماده افزایش سرمایه‌گذاری می‌کند.

مارتین آنفینسن، معاون بازارایبی این شرکت می‌گوید «بازار گاز به سرعت در حال توسعه است و کلید موفقیت شرکت‌ها، چالاکی و توان پاسخ‌گویی و انعطاف‌پذیری در برابر نوسانات قیمت است».

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن