توسعه،آبادانی و رفاه کشور در گرو پایداری تولید گاز است

 سردار مطیعی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور در هشتمین دوره تخصصی ارزیابی آتش نشانی شرکت ملی گاز ایران که با حضور محمدرضا یوسفی پور رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران، سیدمجید منبتی، مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و جمعی از آتشنشانان پالایشگاه‌های گاز کشور به میزبانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در شهر مشهد برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و با بیان این مطلب، اظهار داشت: گاز محور توسعه است و امروز، نقش آن مانند آب، حیاتی است؛ آبی که موجب عمران و آبادانی کشور می‌شود.

وی در ادامه به انرژی گاز و تلاش و کوشش کارکنان صنعت گاز برای تولید پایدار آن اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال، اگر کارخانه‌ای یا صنعتی را می‌خواهند احداث کنند، یکی از موارد اساسی برای راه اندازی آن، گاز است؛ از این رو  اگر تولید گاز ما پایدار نباشد، نمی‌توانیم چنین کارهایی را انجام دهیم، حتی برای غذا پختن در منازل نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

مطیعی با بیان اینکه با آمدن گاز در زندگی مردم، شرایط کاملا تغییر کرده و نسبت به گذشته که مردم از سوخت مایع برای تهیه غذا استفاده می‌کردند، آسایش بیشتری را به همراه آورده، گفت: گاز ارزش بسیار بالایی دارد و شاید هم از آب بالاتر است؛ پس این نعمت الهی بایستی پایدار باشد و بخشی از آن به کار جهاد گونه شما آتشنشانان بستگی دارد.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: اگر شما در انجام وظایف خود در موقع حادثه خوب عمل کردید، این گاز به صورت پایدار برای تمام ذی نفعان تامین خواهد شد.

به گفته مطیعی، راه بهتر عمل کردن در این زمینه، طراحی سناریو و تبدیل آن به طرح و سپس آموزش‌های مداوم و ‌مستمر است تا بتوان همیشه آمادگی لازم را جهت مواجهه با هرگونه حادثه حفظ و افزایش داد.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود در خصوص پدافند غیرعامل اظهار کرد: در پدافند غیرعامل، یکی از کارهایی که صورت می گیرد، تجزیه و تحلیل هر حادثه و تهدید است که با این کار می‌توان مجموعه را برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی با انجام برنامه‌ریزی دقیق آماده کرد.

وی افزود: در حوادث بایستی به چند نکته مهم و اساسی توجه داشت؛ نخست این که اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد، نباید با استرس و آشفتگی کارها را انجام داد؛ چراکه موجب کندی و یا حتی توقف در انجام آن می‌شود، همچنین در مواقع حساس و بحرانی، مسئولیت پذیری و فرماندهی حوادث همراه به صورت منظم و با بکارگیری و دستورالعمل ها از نکات کلیدی است که باید به آن توجه داشت.

وی در پایان سخنان خود، برای کلیه کارکنان مجموعه صنعت گاز آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن