افزایش تزریق گاز شیرین فازهای 17 و 18 پارس‌جنوبی به خط لوله سراسری

پس از دریافت گاز از سکوی 18بی پارس جنوبی با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب در پالایشگاه فازهای 17 و 18، عملیات شیرین سازی منابع گازی این سکو و تزریق گاز شیرین به شبکه سراسری انتقال گاز کشور با موفقیت انجام شد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از روابط عمومی شرکت اویک، پس از دریافت گاز از سکوی 18بی پارس جنوبی با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب در پالایشگاه فازهای 17 و 18، عملیات شیرین سازی منابع گازی این سکو و تزریق گاز شیرین به شبکه سراسری انتقال گاز کشور با موفقیت انجام شد. فرآیند دریافت گاز از سکوی 18بی و شیرین سازی و ارسال آن به خط لوله سراسری طی سه روز صورت گرفت.

براساس این گزارش، با استفاده از گاز سکوی 18بی، روزانه حدود ۵٠٠ تن اتان و ٢٠ هزار بشکه میعانات گازی به تولید محصولات این فازها افزوده شد و با بهره‎برداری از این سکو، مجموع برداشت بخش فراساحل این فازها به حدود ۴٣ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‎یابد.

سکوی ١٨بی پارس جنوبی مردادماه امسال نصب شد و انتقال گاز از این سکو با خط لوله ٣٢ اینچ به پالایشگاه این فازها پس از تکمیل خط لوله دریایی درون میدانی این سکو صورت گرفته است. توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی توسط کنسرسیومی متشکل ازشرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) وسازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا در دست اجراست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن