مذاکره با شل برای فروش سوخت ایرانی هواپیما
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از برنامه شرکت انگلیسی-هلندی شل برای فروش سوخت هواپیمای تولیدی ایران در سایر بازارها خبر داد.
منصور ریاحی درباره حضور شرکتهای بینالمللی، بیان داشت: شرکت شل (انگلیس-هلند) مذاکراتی برای فروش سوخت هواپیما با ما داشته است.
وی اضافه کرد: شرکت شل تمایل دارد سوخت هواپیما را از ایران تحویل گرفته و در فرودگاههای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه به فروش برساند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اعلام کرد: شل میتواند به عنوان یک برند اقدام به فعالیت کند.
وی گفت: این شرکت میتواند سوخت را نه فقط در فرودگاه بین المللی امام (ره) بلکه در سایر مناطق نیز عرضه کند.
به گزارش ایرنا، با توجه به شیوه اداره جایگاههای عرضه سوخت در کشور که به شکل سنتی و فردی است، قرار شده است با استفاده از تجربه سایر کشورها، طرح برندسازی پمپ بنزینها اجرا شود.
اکنون نزدیک به 3600 جایگاه عرضه فرآورده نفتی (بنزین و گازوییل) و 2400 جایگاه عرضه سی.ان.جی (گاز مایع) در کشور فعالیت میکنند؛ به عبارتی 6 هزار جایگاه، به خودروها سوخت رسانی میکنند که همگی آنها طرف حساب وزارت نفت به شمار میروند اما نظارت منسجمی بر آنها وجود ندارد.
با اجرای برندسازی، چند شرکت شماری از جایگاههای عرضه را زیر پوشش خود قرار میدهند.
به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، تاکنون 53 شرکت در سراسر کشور به عنوان برند، تاییدیه ایجاد جایگاههای زنجیره ای را دریافت کردهاند و میتوانند در قالب طرح برند فعالیت خود را آغاز کنند.
در تهران نیز نزدیک به 10 جایگاه در قالب سه برند فعال شده اند.
در طرح برندسازی، شرکتهای زنجیره ای توزیع سوخت، ابتدا قیمت یکسانی را از رانندگان میگیرند اما در آینده، خدمات شرکتها و جایگاهها ارزیابی و تلاش میشود فضایی رقابتی بین جایگاهها در چگونگی ارایه خدمات و اخذ هزینهها شکل گیرد.
بر اساس این طرح، برندها میتوانند 20 درصد جایگاههای کشور، 30 درصد جایگاههای استان و 50 درصد جایگاههای هر شهرستان را در اختیار داشته باشند.