ایران در قزاقستان نیروگاه می سازد

برای نخستین بار موافقت‌نامه همکاری‌های انرژی بین ٢ کشور امضا می‌شود و قرار است ایران برای ساخت نیروگاه با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی در استان‌های جنوبی قزاقستان همکاری کند.

ژنیس کاسم بک، وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه جمهوری قزاقستان، در ٢١ آذر در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در تهران گفت: در نظر داریم فهرست شرکت‌های قزاقی را برای خصوصی سازی در اختیار طرف‌های ایرانی قرار دهیم تا به روابط تجاری ٢ کشور سرعت بخشد. در بخش حمل و نقل نیز  چند سند همکاری داریم که با استفاده از مسیر خط آهن شمال، جنوب از قزاقستان به ترکمنستان و ایران می‌رسد.

به گزارش شانا، کاسم بک در این نشست تصریح کرد: یکی دیگر از ابزارهای ما برای بهبود همکاری تجاری و صنعتی، نقشه راه صنعتی سازی و حمل و نقل است که در سفر رئیس جمهوری کشور ما به تهران امضا شد.

وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه جمهوری قزاقستان عنوان کرد: در این موافقت‌نامه هشت طرح به ارزش یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار گنجانده شد که تاکنون ٢ طرح اجرا و ۶ طرح در حال اجراست.

کاسم بک گفت: برای نخستین بار موافقت‌نامه همکاری‌های انرژی بین ٢ کشور امضا می‌شود و قرار است ایران برای ساخت نیروگاه با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی در استان‌های جنوبی قزاقستان همکاری کند.

در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی فنی و فرهنگی ایران و قزاقستان، توافقنامه‌ای در ۵٨ بند در بخش‌های گمرک، مالی و بانکی، بخش کشاورزی و آب، حمل  و نقل جاده‌ای، دریایی و هوایی، ارتباطات، پتروشیمی، گردشگری فرهنگی، بهداشتی، تعاون، علمی، فناوری و معادن به امضای وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و وزیر سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن