کاهش ۵۵۸ هزار بشکه‌ای تولید نفت اعضای غیراوپک

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، در تشریح جزییات نشست کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک از کاهش ۵۵۸ هزار بشکه‌ای تولید نفت اعضای غیراوپک و کاهش یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خبر داد.

عبدالحمید خدری که دو روز پیش به همراه وزیرنفت برای شرکت در نشست وزرای نفت تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک به وین سفر کرده بود، گفت:برای دومین بار است که اعضای اوپک و غیر اوپک در وین گردهم می‌آیند و نخستین نشست که در فروردین سال 95 برگزار شده بود، به دلیل اصرار عربستان و قطر مبنی بر فریزنفتی نشست اول به شکست منجر شد.

نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 14 کشور غیرعضو اوپک در نشست مذکور حضور یافتند، افزود:روسیه متعهد شد که از ابتدای سال 2017 میلادی 300 هزار بشکه از تولید نفت را کاهش دهد، همچنین مکزیک 100 هزار بشکه و در مجموع 14 کشور غیرعضو متعهد شدند که مجموعا 558 هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش دهند.

توافق تاریخی بین اعضای اوپک و غیراوپک

خدری با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که اعضای اوپک و غیراوپک در تثبیت میزان تولید نفت همکاری می‌کنند، ادامه داد: روند کاهش تولید نفت ممکن است به افزایش قیمت نفت در آینده نزدیک منجر شود و اگر این توافق حاصل نمی‌شد، قیمت نفت کاهش می‌یافت.

عضوهیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نشست مشترک اوپکی‎ها و غیراوپکی‎ها که یک میلیون و ٧۶٠ هزار تا یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت از مازاد عرضه موجود در بازار می‌کاهد، به ‎عنوان توافق‎هایی تاریخی به شمار می‌آیند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن