تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه نانو با نانومچ تسهیل شد

برای توسعه محصولات نوآورانه ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری برنامه‌ای طراحی کرده است. «نانومچ» عنوان آن است. تسریع و تسهیل در تجاری‌سازی محصولات نانو و حمایت از فناوران و شرکت‌های نوپا اهداف آن است.

محققان حوزه فناوری نانو در سال‌های اخیر خوش درخشیده‌اند. هر روزی که می‌گذرد این فناوری جای خود را در زندگی افراد، بیشتر باز می‌کند. در حال حاضر بیش از ۶۰۰ محصول مبتنی بر فناوری نانو در کشور تولید می‌شود. محصولاتی که از یک ایده شکل گرفته‌اند و در مسیر تجاریسازی قرار گرفتند.

در این راستا برای توسعه محصولات نوآورانه ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری برنامه‌ای طراحی کرده است. «نانومچ» عنوان آن است. تسریع و تسهیل در تجاریسازی محصولات نانو و حمایت از فناوران و شرکت‌های نوپا اهداف آن است.

  

۴ بسته حمایتی در این برنامه تعریف شده که شامل بسته‌های تسهیلات، خدمات، مشاوره و آموزش است. فناوران متناسب با نیاز خود می‌توانند از این بسته‌ها استفاده کنند. البته این نیاز توسط «نانومچ» با توجه به شناختی که از سطح هر فناوری و روند پیشرفت آن وجود دارد و برحسب زمان و شرایط جاری تشخیص داده می‌شود و خدمت مورد نظر در اختیار فناور قرار می‌گیرد.

برنامه «نانو مچ» هر سال با انتشاز فراخوانی اقدام به دریافت طرح‌های فناورانه می‌کند. در سال جاری فراخوان مرحله دوم دوره هشتم این برنامه اعلام شد و طرح‌ها در حال ارزیابی هستند تا به زودی برگزیده‌ها معرفی شوند.

این طرح‌ها ارزیابی می‌شود و طرح‌های تایید شده از مجموعه تسهیلات، حمایت‌ها و زیرساخت‌های موردنیاز برای پیشبرد و توسعه طرح بهره‌مند شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نانومچ تلاش شده است تا در قالب یک برنامه دائمی بتوان آموزش‌ها و زیرساخت‌های لازم را در اختیار تیم‌ها قرار داد و این محصولات را به صنعت و بازار رساند. این طرح‌ها براساس معیارهای ارزیابی مختلف موردبررسی قرار می‌گیرند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن