خاموشی چراغ ها و سیستم گرمایش شهرهای چین برای رسیدن به اهداف انرژی

در برخی شهرهای چین برای اینکه بتوانند به اهداف تعیین شده توسط دولت در زمینه مصضرف انرژی دست یابند، برق قطع و سیستم های گرمایش از کار افتاده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از سی ان ان، ماه هاست که شهر یوویو در چین که به شهر کریسمس شهرت دارد، تولید کننده بسیاری از زرق و برق هایی بوده که در سراسر دنیا در روزهای کریسمس از درخت کریسمس آویزان می شود. اما در نیمه دسامبر امسال این تولیدات تا حدودی متوقف شده است چون مسوولان محلی چراغ ها را خاموش کرده اند.

به گفته یکی از کارگران این منطقه، کارخانجات مجبور شده اند تنها نیمی از روز را کار کنند. در حالی که سفارش ها زیاد است اما زمان کافی برای تولید وجود ندارد.

اهداف انرژی چین که 5 سال پیش تعیین کرده بود در 31 دسامبر به پایان می رسد و حالا مقامات استان ژیژیانگ چین در رقابتی سخت و نفتس گیر برای کاهش مصرف انرژی و رساندن استان‌شان به این اهداف هستند.

کار رقابت به جایی رسیده است که حتی مقامات دستور داده اند آسانسورها فقط تا طبقه سوم بالا روند و سیستم گرمایش زمانی روشن شود که دمای هوای بیرون از ساختمان ها کمتر از 3 درجه سانتی گراد باشد.

آنطور که مسوولان چینی می گویند مسئله بر سر کمبود برق نیست، بلکه موضوع بر سر رسیدن به اهدافی است که دولت برای مصرف انرژی تعیین کرده است.

شهر یوویو بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و در ادارات، مراکز خرید، مدارس و هتل های این شهر سیستم های گرمایشی خاموش شده اند. حتی مقامات شهرداری چراغ های خیابان ها را هم خاموش کرده اند.

البته یوویو تنها شهری نیست که چنین بلایی بر سرش آمده است. شهر ونژویو هم با 9 میلیون نفر جمعیت چنین وضعیتی دارد.

حزب کمونیست چین بر آن است که به اهداف انتشارات کربن برسد درحالی که مردم عادی مجبور هستند هزینه این اهداف را بپردازند.

پیش از این در سال 2010 هم چنین اتفاقی در چین رخ داد. سال 2010 آخرین سال از یازدهمین برنامه 5 ساله دولت چین بود و بسیاری از استان ها برای این که در این سال به اهداف تعیین شده در مصرف انرژی برسند مجبور بودند برق را در این شهرها قطع کنند.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن