شکسته شدن رکورد ظرفیت بازار جهانی انرژی بادی در سال 2020

راه اندازی توربین های بادی در سال گذشته تقریبا به 100 گیگاوات رسیده است

در سال ۲۰۲۰ بازار جهانی انرژی‌های بادی 96.3GW مزرعه بادی را راه اندازی کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این گزارش بر اساس تحقیقات جدید شرکت تحقیقاتی بلومبرگ ان‌ای‌اف (BNEF) است که برآورد می کند توسعه دهندگان در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۹ ۵۹٪ معادل 60.7GW راه اندازی توربین های بادی را افزایش داده اند.

اکثریت قریب به اتفاق اینها برای پروژه های بادی در خشکی، حدود 94٪ تحویل داده شد، در حالی که توربین های بادی برای مزارع بادی دریایی به برآورد 6.7GW از کل ظرفیت نصب شده رسیدند.

BNEF سال گذشته 57.8GW ظرفیت باد جدید را فقط در چین راه اندازی کرد.

یافته های این گزارش نشان می دهد که تنها چهار سازنده بیش از نیمی از توربین های مستقر در جهان را تشکیل می دهند. که این سازنده‌ها عبارتند از جنرال الکتریک(GE)، گلدن ویند، ویستاس و انویژن.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که GE و Goldwind دو تامین کننده برتر توربین در سال 2020 بودند و پس از اشغال جایگاه برتر لیست در چهار سال گذشته، Vestas را به مقام سوم رساندند.

ایزابل ادواردز، یکی از مسوولین قسمت انرژی‌های بادی در بلومبرگ ان‌ای‌اف اظهار کرد: در حالی که هر منطقه ظرفیت باد بیشتری نسبت به سال قبل دارد، رشد بی سابقه مشاهده شده در سال 2020 باید به بازار باد چین واریز شود.

وی همچنین افزود: تقریبا هر سازنده توربین در حال فروش توربین به چین است و در سال 2020 این بازار دومین بازار بزرگ هم برای GE و هم برای Vestas بوده ایت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن