گفت‌وگوی مجازی رهبران آمریکا و چین

رهبران آمریکا و چین در یک دیدار مجازی بر مسئولیت جهانی خود برای دوری از تنش‌ها به عنوان رهبران دو اقتصاد برتر دنیا تاکید کردند.

به گزارش «انرژی امروز» جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز دوشنبه باهم به صورت مجازی مذاکره کرده اند.

بایدن در این دیدار مجازی گفت که ما به عنوان رهبران دو کشور چین و ایالات متحده باید اطمینان یابیم که رقابت بین دو کشور هیچ گاه به سمت تنش تغییر مسیر نخواهد داد، چه سهوی چه عمدی.

ایالات متحده و چین از زمان شیوع ویروس کووید 19 در دنیا درباره منشا این ویروس با هم اختلاف نظر داشتند. اما اختلافات این دو کشور تنها به این مورد ختم نشده است بلکه تجارت، گسترش زرادخانه هسته ای چین و فشارهای این کشور بر تایوان و نیز دیگر موضوعات از موارد اختلاف نظر دو کشور است.

شی جین پینگ در این دیدار مجازی بایدن را «دوست قدیمی خود» خطاب کرد و خواستار ارتباطات و همکاری بیشتر دو کشور برای حل چالش‌های جهانی پیش رو شد.

پیشتر بایدن وجود روابط بین خود و شی را به عنوان دوست قدیمی رد کرده بود.

شی گفت: ما به عنوان دو اقتصاد بزرگ دنیا و اعضا دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، باید روابط و همکاری های خود را گسترده تر کنیم.

بایدن هم درباره حقوق بشر و منطقه ایندوپسفیک صحبت کرد و گفت که من و شما آنقدر که بادیگران رسمی هستیم باهم رسمی نبوده ایم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن