پیش بینی گلدمن ساچز امریکا از افزایش قیمت نفت

شبکه خبری سی ان بی سی امریکا روز جمعه از پیش بینی افزایش قیمت نفت خام در سه ماهه دوم سال 2017 توسط بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز امریکا خبر داد.

به گزارش سی ان بی سی، «گلدمن ساچز» دلیل این پیش بینی را تصمیم سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و 12 تولیدکننده غیراوپک از جمله روسیه برای کاهش تولید نفت، آن هم در بحبوحه افزایش تقاضای کشورهای مصرف کننده ذکر کرد.

گلدمن ساچز پیش بینی کرد، متوسط قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سه ماهه دوم سال 2017 از 55 دلار به 57 دلار و 50 سنت در هر بشکه افزایش یابد.

بانک یادشده همچنین پیش بینی کرد، متوسط قیمت نفت برنت دریای شمال در سه ماهه دوم سال 2017 از 56 دلار و 50 سنت به 59 دلار در هر بشکه افزایش می یابد.

اوپک نیز در گزارش ماه دسامبر خود پیش بینی کرد، مجموع کاهش تولید برنامه ریزی شده این سازمان و غیراوپک، به افت نفت موجود در انبارها شتاب بخشیده و بار دیگر بازار نفت را در نیمه دوم سال 2017 به تعادل می رساند. این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماه دسامبر خود اعلام کرد، اگر اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید خود پایبند باشند، ممکن است بازار در نیمه نخست سال 2017 دچار کمبود نفت به میزان 600 هزار بشکه در روز شود. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن