اقتصاد صنعت برق اصلا شفاف نیست

 نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های صنعت برق گفت: در صنعت برق کار زیادی داریم و متاسفانه اقتصاد این حوزه اصلا شفاف نیست و باید استعدادهای عرضه و تقاضا برای حضور برق در بازار انرژی تعریف شود.

 به گزارش انرژی امروز، دکتر حسین امیری‌خامکانی بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی 95 در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان افزود: در حوزه انرژی ظرفیت‌های زیادی داریم و کشور ما منبع انرژی از جمله گاز، نفت، خورشید و نیروهای متخصص است.

 وی با بیان اینکه «این منابع، سه مولفه ثروت کشور هستند و باید مدیریت شود که این ثروت بر سایر حوزه‌ها اثرگذار باشد»، تصریح کرد: اینکه چرا این ثروت نتوانسته بر رفاه اجتماعی اثر بگذارد، بحثی است که مدیران کلان کشور باید پاسخ آن را بدهیم.

 نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلیل اینکه از اول انقلاب تلاش می‌کردیم نفت را از هزینه‌های روزانه کم کنیم، این بود که آن را به سمت زیرساخت‌ها و افزایش رفاه مردم ببریم.

 وی با اشاره به هوشمندسازی شبکه‌های انرژی گفت: در حوزه برق این مزیت مشهود است و انرژی اولیه نفت، گاز و خورشید، شبکه به هم پیوسته در کشور و ارتباطات با کشورهای دیگر، از دیگر مزیت‌های این حوزه است.

 رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به چالش‌های صنعت برق گفت: در صنعت برق کار زیادی داریم و متاسفانه اقتصاد این حوزه اصلا شفاف نیست و باید استعدادهای عرضه و تقاضا برای حضور برق در بازار انرژی تعریف شود.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدهی دولت به شرکت‌های برق ناشی از خلط بین دو نگاه اقتصادی و خدماتی به صنعت برق است و عدم استفاده از ظرفیت جایگزینی حامل‌های انرژی از دیگر چالش‌های حوزه برق است.

 نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌ها در حوزه انرژی، ناچیز بودن سهم انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است و در کشوری که مشکل آب داریم، عدم استفاده از انرژی خورشید، کفران نعمت است.

 امیری با بیان اینکه «کاربرد انواع انرژی‌های تولیدی در کشور، مدیریت نمی‌شود که بهره‌وری، کمک به توسعه پایدار و محیط زیست را موجب شود»، تصریح کرد: در سیاستگذاری و قانونگذاری در زمینه هوشمندسازی شبکه‌های انرژی و استفاده بهینه از منابع انرژی در کشور کار شده و یکی از جاهایی که می‌شد مجموعه عوامل، بهره‌وری انرژی را بالا ببرد، طرح جامع انرژی کشور بود.

 رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خاطرنشان کرد: در توسعه صنعت و فناوری در حوزه برق از ظرفیت‌های قانونی خوبی در کشور برخوردار هستیم تا شبکه‌های تولید تا مصرف را به‌خوبی توسعه بدهیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن