خصوصی‌سازی راه استقلال از درآمدهای نفتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه خصوصی سازی راه استقلال از درآمدهای نفتی است، گفت: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی برای اقتصاد کشور مهم است و درآمدهای مالیاتی نیز می تواند گزینه جایگزین درآمدهای نفتی باشد.

رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به وضعیت اتکای بودجه 96 کشور به درآمدهای نفتی گفت: در سال‌های پیشین اتکای بودجه به درآمدهای نفتی بیشتر از 50 درصد بود و وابستگی زیاد بودجه به نفت از گذشته ها وجود داشته است، که شرایط کنونی کشور در عرصه های اقتصادی می تواند سبب کاهش این وابستگی شود.

نماینده مردم سبزوار و جوین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه دولت باید ریل گذاری مناسبی درجهت بهبود وضعیت اقتصادی داشته باشد، افزود: اتکای 30 درصدی بودجه 96 کل کشور به درآمدهای نفتی دستاوردی مهم و مثبت است که با وجود سنگ اندازی‌های خارجی این امر می تواند در روند کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی موثر باشد.

روند کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی برای اقتصاد کشور مهم است

سبحانی‌فر با بیان اینکه «روندکاهش وابستگی به درآمدهای نفتی برای اقتصاد کشور مهم است»، ادامه داد: افزایش تولیدات داخلی، کشاورزی و افزایش صادرات،هرکدام می‌توانند جایگزین درآمدهای نفتی شوند، همچنین درآمدهای مالیاتی نیز می تواند گزینه جایگزین درآمدهای نفتی باشد.

وی با اشاره به اینکه «خصوصی‌سازی گامی مهم در تامین منابع است» ، یادآور شد: با اجرای اصل 44 قانون اساسی می توان در مسیر کاهش اتکای کشور به درآمدهای نفتی گام برداشت و یکی از راه های استقلال از درآمدهای نفتی، خصوصی سازی است که نتیجه آن می تواند درآمدهای کشور را افزایش دهد و مهمترین کمبود در اقتصاد ما بی توجهی به بخش خصوصی یا ورود شبه دولتی ها به بخش خصوصی است.

صنعت گردشگری می تواند جایگزین درآمد نفتی شود

سبحانی فر افزود:ایران جز 10 کشور برتر دنیا از نظر پتانسیل گردشگری است،که با فعال کردن صنعت گردشگری می تواند درآمد زیادی از این طریق کسب کرده و حتی جایگزین درآمد نفتی شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه باید نفت از درآمدهای کشور به تدریج کنار گذاشته شود،تصریح کرد: منابع بسیار ارزشمند و درآمدزایی برای جایگزین کردن نفت وجود دارد و همه باید در این زمینه همت کنند تا بتوان جایگزین مناسبی برای نفت پیدا کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن