دادستان‌ها از ایمن‌سازی ساختمان‌های فرسوده حمایت کنند

رییس قوه قضاییه بر لزوم عزم جدی همه دستگاه‌ها برای ایمن‌سازی بناهای تجاری و مسکونی فرسوده، بدون هر گونه فرافکنی و سیاسی کاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه توسعه پایدار انرژی امروز، به نقل از  اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی، با تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان قهرمان در جریان حادثه پلاسکو تصریح کرد: انشاالله روح آتش نشانانی که با مجاهدت و ایثار در این حادثه به شهادت رسیدند با ارواح طیبه شهدا و ائمه اطهار(ع) محشور شود و برای بازماندگان آنان نیز از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنیم.

رییس دستگاه قضایی از قدرشناسی مردم نسبت به شهدای آتش‌نشان در حادثه اخیر نیز تقدیر کرد و با بیان اینکه «وقوع این حادثه درس بزرگی برای همه دستگاه‌ها است» افزود: تمامی نهادهای حاکمیتی، اعم از قضایی، اجرایی و تقنینی باید به نحوی در جهت بهبود وضعیت ایمن سازی بناهای تجاری و مسکونی همکاری کنند و در این راستا همکاری مردم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دستگاه قضایی صرفا در چارچوب قوانین و مقررات می‌تواند عمل کند اظهار کرد: اینکه برخی تصور می‌کنند با پلمپ یک ساختمان همه مشکلات حل می‌شود، تصور اشتباهی است. قطعا راه حل معضل غیر ایمن بودن ساختمان‌ها بستن راه کسب و کار مردم نیست. ایمن‌سازی، لوازم و راه‌های گوناگونی دارد و لازم است همه دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر و مردم و بدون فرافکنی و سیاست کاری، اجرایی شدن برنامه‌های مربوط به ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری را دنبال کنند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به دستور رییس جمهور در این زمینه، بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها برای ایمن‌سازی بناها تاکید و از تلاش‌های شبانه‌روزی همه دستگاه‌های دخیل در عملیات آواربرداری و امداد و نجات در ساختمان پلاسکو اعم از آتش نشانی، شهرداری و نیروهای نظامی و انتظامی و اورژانس و نیز دادستان محترم تهران و عوامل دادستانی تقدیر کرد.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین از دادستان‌های سراسر کشور خواست که در چارچوب قوانین و مقررات، از ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری در کلان شهرها، شهرستان‌ها و حتی روستاها به صورت جدی حمایت کنند و به اجرایی شدن مصوبات مراجع ذیربط کمک کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن