آمادگی ایران برای تحویل گاز به کرسنت

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: دو هفته پیش به شرکت کرسنت درخواست رسمی دادیم که آماده تحویل گاز به آنها هستیم و آنها در در حال بررسی این مساله هستند.

به گزارش «انرژی امروز» علی کاردر در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص قرارداد کرسنت اظهار داشت: دو هفته پیش به شرکت الهلال امارات(کرسنت)درخواست رسمی دادیم که آماده تحویل گاز به آنها هستیم و آنها در حال بررسی این مساله هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت تصریح کرد: این مساله در قالب روح کلی همان قرارداد قبلی پیگیری می‌شود و قرارداد جدیدی منعقد نشده است.

به گزارش «انرژی امروز»، قرارداد کرسنت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت واسطه‌ای کرسنت پترولیوم امارات برای صادرات گاز ایران به شیخ‌نشین شارجه امارات در حالی منعقد شده و از سوی شرکت ملی نفت اجرای آن پیگیری می‌شود.

برداشت گازهای اسیدی اهواز حداکثر تا 15 اسفند

مدیرعامل شرکت ملی نفت همچنین با اشاره به گازهای اسیدی در میدان اهواز گفت: ما تا پایان این ماه و یا حداکثر تا 15 اسفند ماه طرح آماک برای جمع‌آوری گازهای  اسیدی از میدان اهواز را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم آلودگی شهر اهواز را کاهش دهیم.

او خاطرنشان کرد: حدود 7 تا 8 میلیون مترمکعب گاز اسیدی از این میدان در فضای اهواز متصاعد می‌شود.

با قطر هیچ توافقی نکرده‌ایم

مدیرعامل شرکت ملی نفت با ا شاره به صحبت‌های حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که روز گذشته از توافق با قطر خبر داده بود گفت: ما هیچ توافقی با قطری‌ها در تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی نکردیم زیرا هم اکنون شرایط تولید از پارس جنوبی مناسب است و هنوز به افت فشار نرسیده است.

کاردر با اشاره به فروش میعانات گازی گفت: تاکنون 50 میلیون بشکه میعانات گازی به مقاصد مختلف صادر کرده‌ایم که از این میزان 2.5 میلیارد درآمد عاید ایران شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن