٢٢ جایگاه عرضه سی‎ان‎جی افتتاح می‌شود

با تکمیل و راه اندازی همزمان ٢٢ جایگاه سوخت سی ان جی، ٣٧ هزار متر معکعب در ساعت به ظرفیت کل این سوخت در کشور افزوده شد.

علی مهرابی، مدیر سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران امروز در یک نشست خبری گفت: با پایان یافتن عملیات ساخت این ٢٢ جایگاه و راه اندازی آنها، ١۴۶ نازل سوخت‎گیری به مجموع جایگاه‎های عرضه سی‎ان‎جی کشور افزوده شده است.

وی افزود: این تعداد جایگاه در استان‎های آذربایجان شرقی، مازندران، سمنان، فارس، قزوین، البرز، کرمانشاه، هرمزگان، خراسان رضوی، ایلام، گیلان و کهکیلویه و بویر احمد به بهره برداری رسیده است.

به گفته مدیر سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی، تعداد کل جایگاه‎های سی‎ان‎جی هم اکنون به دو هزار و ٣٨٢ باب رسیده است.

مهرابی راه اندازی کامل پنج باب جایگاه ازسوی بخش خصوصی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: زمین تجهیزات تکمیل و راه اندازی این پنج جایگاه به‎طور کامل به همت بخش خصوصی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین هفت جایگاه سی ان جی (بجز زمین آن) از سوی دولت راه اندازی شده و مابقی نیز توسط بخش خصوصی با ارائه یارانه از سوی دولت به بهره برداری رسیده است.

مدیر سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی تصریح کرد: با راه اندازی این ٢٢ جایگاه برای حدود ٢٢٠ نفر به طور مستقیم و برای تعداد زیادی نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال‎زایی ایجاد شده است.

مهرابی درباره ضرورت حضور بخش خصوصی در راه اندازی جایگاه‎های سی ان جی گفت: افرادی که دارای زمین مناسب هستند و تمایل دارند در این حوزه سرمایه گذاری کنند می توانند درخواست خود را به مناطق ٣٧ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران ارائه دهند.

وی تاکید کرد: برای سرمایه گذاران در این بخش ارائه کارمزد ویژه به مدت هفت سال در نظر گرفته شده، کارمزدهای ویژه برای کلانشهرها ١۴٠ تومان و برای شهرهای معمولی ١٢٠ تومان در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش کارمزدهای معمولی برای بخش خصوصی هم اکنون ٨٠ تومان و برای جایگاه های شهرداری ٧٠ تومان است

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن