نخست وزیر دوچرخه سوار دوستدار محیط زیست

نخست وزیر هلند، مارک روت، با دوچرخه به دیدار پادشاه این کشور رفت.

به گزارش «انرژی امروز» تصاویری که از نخست‌وزیران کشورها منتشر می‌شود معمولا همراه با اسکورت‌های زیاد و خودروهای ضد گلوله است اما در هلند، نخست وزیری وجود دارد که نوع رفت و آمد او و وسایل نقلیه‌ای که استفاده می‌کند، عرف تمام این تصاویر را شکسته است.

تصویری از مارک روت، در صفحات اینترنتی منتشر شده است که این نخست وزیر با دوچرخه به محل کار خود رفت و آمد می‌کند؛ و حتی برای دیدار با پادشاه کشور خود هم از این روش عدول نمی‌کند.

سوای تمام تحلیل‌های سیاسی و غیر سیاسی که با انتشار این تصاویر در فضای مجازی نوشته شده است، شاید به بهترین وجه بتوان این رفتار نخست وزیر یک کشور را همراهی با تفکرات محیط زیست دوستانه او قلمداد کرد.

در حالی در تمام دنیا، چه کشورهای پیشرفته و چه کشورهای توسعه نیافته، ثابت شده است که استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی علاوه بر آلودگی هوا و محیط زیست، تاثیر بسیار مهمی در تولید گازهای گلخانه‌ای دارند، استفاده نخست‌وزیر یک کشور توسعه یافته از وسیله‌ای دوستدار محیط برای حمل و نقل، می‌تواند بهترین نوع فراخوانی مردم برای دنباله‌روی از ایده‌های اینچنینی باشد.

به هر حال، شاید برخی بخواهند این اقدام نخست وزیر هلند را در قالب امنیت حاکم بر جامعه برای رفت و آمد یک مقام بلندپایه تعبیر و تفسیر کنند یا حتی به آن برچسب ساده‌زیستی هم بزنند، اما تصاویر منتشر شده از مارک روت، باعث خوشحالی گروه‌های محیط زیستی در دنیا شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن