گزارش تخلفات نفتی دولت احمدی‌نژاد تا پایان سال

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 96 در مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات به سرعت کار خود را در زمینه رسیدگی به تخلفات درآمدی نفت از سال 87 تا 91 انجام می‌دهد، تاکید کرد: ما امیدواریم پیش از پایان سال این گزارش در اختیار ما قرار گیرد و در مجلس قرائت شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز، با اشاره به تصویب بند ز تبصره یک لایحه بودجه در راستای ایجاد کمیته بررسی درآمدهای نفتی سال های 87 تا 91  گفت: ما با تصویب این موضوع دیوان محاسبات را موظف به رسیدگی به این درآمدها کردیم و حال منتظر گزارش نهایی آن هستیم.

وی در ادامه افزود:طی گزارش های تفریغ بودجه شاهد اختلافات و مشکلاتی در حوز درآمدهای نفتی بودیم. به عبارتی دولت قبلی بخشی از درآمدهای نفتی خود را به خزانه واریز نکرده؛ اما رقم آن تاکنون مشخص نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه «جمع آن مشخص نیست و نمی‌دانیم چقدر باز پس داده شده است»، گفت:هم ما و هم دیوان محاسبات در حال پیگیری هستیم. فقط می دانیم این میزان بسیار بالاست. مطمئن باشید کمیسیون تلفیق با اختلاف عجیبی که میان درآمد و واریز به خزانه دیده چنین تصمیمی گرفت. ما منتظر گزارش دیوان محاسبات هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه «دیوان محاسبات به سرعت کار خود را انجام می دهد»، تاکید کرد: ما امیدواریم پیش از پایان سال این گزارش در اختیار ما قر ار گیرد و در مجلس قرائت شود تا حسب آن تصمیمات بعدی گرفته شود. به نظر می آید  این موضوع و چنین برنامه ای محقق می‌شود.

گفتنی است، نمایندگان مجلس روز گذشته بند ز تبصره یک را به تصویب رساندند که در آن آمده است:کارگروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارتخانه‌های ذی‌ربط و دیوان محاسبات کشور، ظرف مدت شش‌ماه پس از بررسی اسناد مربوطه نسبت به: تسویه برداشت‌های بیش از مجوزهای قانونی دولت طی سالهای۹۱- ۱۳۸۷ از محل صادرات نفت به منظور تأمین بنزین و نفت‌گاز جمعاً تا مبلغ  ۲۲۹ هزار و ۸۱۷  میلیارد ریال (بابت واردات به ترتیب ۲۹ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال، ۴۶ هزار و ۱۰ میلیارد ریال و ۴۴ هزار ۱۹۵ میلیارد ریال برای سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ و برای تهاتر بنزین و نفت و گاز از محل میعانات گازی در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ به مبلغ ۱۰۹۶۸۸ میلیارد ریال)  و همچنین مابه‌التفاوت فروش داخلی فرآورده‌های نفتی با قیمتهای فوب خلیج فارس طی سالهای ۸۸- ۱۳۸۶ تا مبلغ ۳۲ هزار و ۳۸  ریال در رابطه مالی فیمابین دولت و شرکت ملی نفت ایران با خزانه داری کل کشور اقدام کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن