تبعات زلزله با تخریب زیرساخت‌های گاز بیشتر می‌شد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: اگر زلزله اخیر زیرساخت های نفت و گاز را تخریب و دچار اختلال می‌کرد؛ تبعات و گسترش و دامنه این اتفاق، گسترده‌تر می‌شد.

به گزارش انرژی امروز، سعید توکلی امروز در هشتمین کنفرانس بین المللی لوله و خطوط انتقال نفت و گاز با اشاره به حادثه زلزله اخیر گفت: این امر، وظیفه ما را در نگهداری تعمیرات سنگین تر و در اجرای پروژه دقیق تر می کند.

توکلی با بیان اینکه «در حال حاضر کشور ما در منطقه از لحاظ وسعت تاسیسات تقویت فشار گاز رتبه اول را دارد»، گفت: این رتبه در دنیا، به چهارم می رسد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز خاطر نشان کرد: بر اساس آمار جهانی، 35 درصد از تعمیرات خط لوله غیر ضروری است. این آمار در حالی است که هزینه های ناشی از خوردگی 5 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد و تاکنون فقط 15 تا 25 درصد زیان های ناشی از خوردگی قابل مهار بوده است.

وی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم تعمیرات غیر ضروری را کاهش دهیم، با حجم بالایی از کاهش نفر و منابع رو به رو خواهیم بود.

توکلی گفت: برای رهایی از تعمیرات غیر ضروری، باید سیستم مدیریت سلامت خطوط لوله (PIMS)  را پیاده‌سازی کرد که مجموعه‌ای از کل سیستم‌ها است.

وی با بیان اینکه «وقتی ما در طراحی و ساخت خط لوله دچار اشکالاتی هستیم و خط لوله را در مسیر درست جانمایی نمی‌کنیم»، گفت: این خط قبل از به نیمه عمر رسیدن، نیاز به تعمیرات پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان با بیان اینکه «بحث مدیریت خوردگی  لوله مطرح است»، گفت: باید رویکردی نوین در بحث حریم خطوط لوله داشت.

توکلی مماموریت شرکت انتقال گاز را انتقال پاک، ایمن، مطمئن و پایدار گاز طبیعی دانست و برای تحقق این امر گفت: باید از فضا و فرصت بیرون از شرکت بیشتر استفاده کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن