دستیابی 11 کشور اروپایی به هدف 2020 تجدیدپذیرها

رشد مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در اتحادیه اروپا سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از کل مصرف انرژی در اتحادیه اروپا تقریبا به 17درصد در سال 2015 رسیده که دو برابر سهم 5 8 درصدی آن در سال 2004 بوده و نشان می‌دهد این اتحادیه به هدف 20درصدی سال 2020 نزدیک شده است.

به گزارش «انرژی امروز» بررسی‌ها نشان می‌دهد در 22 کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر طی سال گذشته افزایش یافته است.

هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر خود در سال 2020 هدفی را تعیین کرده‌اند. 11 کشور از آنها، قبلا به هدف تعیین شده برای سال 2020 رسیده‌‌اند.

این کشورها عبارتند از: سوئد، فنلاند، دانمارک، کرواسی، استونی، لیتوانی، رومانی، بلغارستان، ایتالیا، جمهوری چک و مجارستان. برخی کشورها مانند استرالیا و اسلواکی به‌طور امیدوارکننده‌ای به هدف تعیین‌شده نزدیک شده‌اند و تنها یک درصد تا هدف سال 2020 فاصله دارند.

اما برخی کشورها مانند آلمان، فرانسه و انگلستان هنوز از لحاظ مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر به هدف ملی تعیین شده نرسیده‌اند. هلند 2 8 واحد درصد از هدف ملی 2020 فاصله دارد، فرانسه 8 7 واحد درصد، ایرلند و انگلستان 8 6 واحد درصد، لوکزامبورگ 6 واحد درصد و آلمان 4 3 واحد درصد از اهداف خود دورتر هستند.

ضمن اینکه کاهش گازهای گلخانه‌ای دلیل اصلی هدفی است که کشورهای عضو برای مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر خود در سال 2020 تعیین کرده‌اند، آنها می‌خواهند از عرضه مطمئن انرژی در اروپا و کاهش واردات آن نیز اطمینان یابند.

علاوه بر این، هدف افزایش سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر را می‌توان به نوآوری صنعتی و رهبری فناورانه در اروپا نیز نسبت داد. هدف جدید تعیین شده در اتحادیه اروپا برای سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از کل مصرف انرژی 27درصد برای سال 2030 است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن