دولت دستور توقف طرح محرمانه انتقال آب کارون را صادر کرده بود

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: زهاب نیشکر باید از طریق کانال‌هایی به کانون‌های ریزگرد منتقل شود تا حداقل به جای ضربه زدن به اراضی سالم، با خیس کردن کانون‌ها از بروز ریزگردها جلوگیری کند.

عبدالله سامری درباره طرح محرمانه انتقال آب کارون اظهار داشت: بعد از اعتراض نمایندگان مجلس نسبت به این مصوبه محرمانه، چند نفر از نمایندگان مسوول پیگیری موضوع شدند اما به دلیل مشغله‌ای که در مجلس به دلیل بررسی برنامه ششم، بودجه سال 96 و بحران ریزگردهای خوزستان در سال گذشته تاکنون گزارشی به مجمع نمایندگان ارائه ندادند.

وی افزود: گمان می‌کنم که دولت در آن موقع دستور توقف را صادر کرده بود و با توجه به فرمایشات حضرت آقا درباره بحران ریزگردها به نظر بنده متوقف شده است؛ اما باید صحت و سقم این ادعا را نمایندگان بررسی کنند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: وزارت نیرو در ابتدا اعلام کرده بود که آب مورد نیاز 330 هزار هکتار از اراضی را تامین می کند؛ اما بلافاصله پس از بحران ریزگردها با تامین کل آب مورد نیاز این طرح موافقت کردند.

وی بیان کرد: اجرای دقیق طرح 550 هزار هکتاری می‌تواند منجر به از بین رفتن کانون‌های ریزگرد شود؛ در شمال غربی خرمشهر کانون‌های ریزگرد وجود داشتند که با فعال شدن طرح 550 هزار هکتاری در این اراضی امید از بین رفتن این کانون‌ها به‌وجود آمد.

سامری عنوان کرد: زهاب نیشکر باید از طریق کانال‌هایی به کانون‌های ریزگرد منتقل شود تا حداقل به جای ضربه زدن به اراضی سالم، با خیس کردن کانون‌ها از بروز ریزگردها جلوگیری کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن