جشن خودکفایی بنزین این هفته رقم می‌خورد

فرمانده کل سپاه در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: به فضل الهی با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس، جشن خودکفایی بنزین کشور در هفته جاری رقم خواهد خورد.

به گزارش انرژی امروز به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری پیش از ظهر امروز (شنبه، دوم اردیبهشت) همزمان با سالروز تأسیس رسمی این نهاد، از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس بازدید و از همت جهادی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در ساخت این پالایشگاه قدردانی کرد.

وی گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها کشور در تأمین بنزین مورد نیاز خودکفا شده است بلکه قادر است صادرات بنزین به کشورهای دیگر را نیز آغاز کند.

سرلشگر جعفری اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی در سه فاز ٣۶٠ هزار بشکه ای در کنار پالایشگاه کنونی بندرعباس با همت و تلاش جهادی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخته  شده و قادر به تولید روزانه ٣٧ میلیون لیتر بنزین خواهد بود که هم اکنون میزان تولید آن ١٢ میلیون لیتر است.

وی افزود: خوراک (میعانات گازی) مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از ٣٨٨ کیلومتر از پالایشگاه‌های گازی عسلویه تأمین می شود.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه «پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه جهان به لحاظ وسعت است»، گفت: مساحت ٧٠٠ هکتاری پیش بینی شده قابلیت توسعه آن در آینده را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: ساخت این پالایشگاه از بهمن ماه سال ١٣٨٩ و در اوج تحریم‌های ظالمانه ازسوی پیمانکاران و مشاوران داخلی و متخصصان و جهادگران قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) آغاز شد و حدود ٨٠ درصد تجهیزات به‌کار گرفته شده در آن ساخت داخل است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «در مراحل ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیش از ١٠ هزار نفر نقش آفرین بوده‌اند»، اظهار کرد: ملت ایران می دانند که هم اکنون نیاز کشور برای تامین بنزین مورد نیاز داخل روزانه ۵٩ میلیون لیتر بنزین است که بیش از ١٠ میلیون لیتر آن وارد می شود.

وی از ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان توانمندی ارزشمند و تجربه ای گرانسنگ یاد کرد و خطاب به تلاشگران و مهندسان جوان این پالایشگاه گفت: تردیدی نیست که اگر در اجرای این پروژه باور توان و ظرفیت داخلی و نگاه انقلابی و مدیریت جهادی وجود نداشت؛ سرنوشت این پروژه مشخص نبود، به همین دلیل شما می بایست این تجربیات را ثبت و آن را بهینه و کارآمدتر کنید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن