میادین مشترک نباید موضوع مناقشات سیاسی شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره تلاش‌های سنجیده‌ای در حوزه نفت و گاز انجام شده و با وجود همه مشکلات از منابع به خوبی استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار نفت «انرژی امروز»، علی لاریجانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه نفت و گاز شکل گرفته و اقدامات وزارت نفت در این دوره امیدبخش بوده است.

وی یادآور شد: صنایع نفت و گاز، صنایع مادر است و از این رو توجه به اهداف این صنایع در اقتصاد مقاومتی حایز اهمیت است.

رییس مجلس با بیان اینکه «موضوع نفت و گاز و پتروشیمی مورد توجه همه ارکان نظام است و این، یک سیاست پایدار محسوب می‌شود»، یادآور شد: افزایش ضریب بازیافت مخازن و جلوگیری از اتلاف منابع باید در اولویت قرار گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: در این دولت روی مخازن مشترک اهتمام جدی شد و هم در بخش جنوب و هم غرب کشور در این زمینه توازنی برقرار شد.

وی با بیان اینکه «میادین مشترک اولویت دارند و نباید به موضوع مناقشات سیاسی تبدیل شود»، افزود: باید بسترهای لازم برای جذب سرمایه و فعالیت بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی ایجاد شود.

رییس مجلس تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های داخلی، ضروری است و برخی پروژه‌هایی که در این زمینه در صنعت نفت تعریف شده است، بسیار امیدبخش است.

وی یادآور شد: بند ق تبصره دو قانون بودجه و در ادامه ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، ظرفیت خوبی دارد که به‌ویژه باید از این ظرفیت در بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی استفاده کرد.

لاریجانی همچنین با اشاره به شرایط مناسب کنونی کشور برای پیشبرد برنامه‌های توسعه گفت: ایران از امنیت خوب و قابل قبولی برخوردار است و با پایبندی به توافق هسته‌ای می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای را برای جلب سرمایه و تکنولوژی در اختیار بگیرد.

وی با بیان اینکه «امروز صحبت‌هایی درباره توافق هسته‌ای در ایالات متحده انجام می‌شود»، گفت: توافق هسته‌ای موضوعی نبود که ایران در آن به سقف مطالبات خود دست بیابد و همانگونه که امروز در مذاکرات دیده می‌شود، مناقشات زیادی روی مساله هسته‌ای وجود دارد و آنچه که امروز حادث شده، کف خواسته‌های ایران بوده است.

رییس مجلس افزود: دستکاری کردن در توافق هسته‌ای می تواند مسایل جدیدی ایجاد کند، البته ایران به تعهدات خود پایبند است که این پایبندی به دلیل روش کار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن