کرسنت فعال شود، به امارات گاز می‌دهیم

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران درمورد میدان گازی آرش که با کویت و عربستان مشترک است، اعلام کرد: در میدان آرش با اختلافات مرزی مواجه شدیم و وزارت امورخارجه اعلام کرد که دست نگه داریم. سازمان نقشه‌برداری ارتش و وزارت امور خارجه متولی تعیین مرزها هستند. 

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، حمید بورد درمورد برگزاری مزایده NGLخارک نیز با اشاره به مرحله نخست مزایده پایان یافته است،  گفت ژاپنی‌ها در مزایده شرکت نکردند شاید بخواهند به صورت MOU مشارکت داشته باشند. بر اساس تقاضای شرکت کنندگان، شرایط مزایده را مقداری تغییر داده و آسان‌تر کرده‌ایم.

FLNG فروزان پیشرفت نداردوی درمورد FLNG فروزان نیز تاکید کرد: ممکن است این طرح FLNG نباشد، ما گاز را می‌فروشیم. یک شرکت وابسته به بانک ملت برنده شده اما کار پیشرفت چندانی ندارد،  با شرکت‌های نروژی و کره‌ای هم صحبت کرده‌ایم،  اگر شرکت ایرانی پیشرفت نداشته باشد، فکر دیگر می‌کنیم.

ادامه داد: شرکت ایرانی تا پایان فروردین ماه وقت داشت که درخواست تمدید زمان کرده است،  تقاضای این شرکت در وزارت نفت درحال بررسی است.

سازه‌های دریایی اولویت‌بندی شدند

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه با اشاره به کمبود بودجه، گفت:۳.۲ میلیارد دلار اعتبار برای بازسازی سکوهای دریایی در برنامه ششم توسعه بیش‌بینی شده که این پول را کسی به ما نمی‌دهد و نمی‌توانیم منتظر بمانیم. بنابراین همکاران سازه‌های دریایی را تقسیم به سه بخش بر اساس شرایط بحرانی کردند و در قالب ماده ۱۲ کار را پیش می‌بریم.

وی درمورد میدان سلمان گازی نیز با تاکید بر اینکه «ظرفیت تولید ۲۰۰ میلیون فوت مکعب است»، گفت:  این گاز از طریق خط لوله به شبکه عسلویه منتقل می‌شود. درصورتی که کرسنت اجرایی شود، به امارات بازمی‌گردد. ما اعلام آمادگی کردیم که گاز به آنها بدهیم.

کرسنت فعال شود، به امارات گاز می‌دهیم

در مورد بخش نفتی سلمان نیز تصریح کرد:  این میدان در حوزه مشترک است که دو سوم آن در دست ما است و براساس اخبار غیرموثق امارات روزانه ۱۰ الی ۱۵ هزار بشکه برداشت می‌کند.

وی افزود: بر اساس برنامه از میدان نفتی سلمان باید ۳۶ هزار بشکه نفت تولید می‌کردیم که امروز برداشتمان ۴۱ هزار بشکه بود. همچنین ۱۳۰ هزار بشکه آب استخراج می‌کنیم؛ چرا که حدود ۴۰ سال است که از این میدان نفت برداشت می‌کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن