افزایش قیمت بنزین در کاهش مصرف موثر است

نایب‌رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: برابر قانون افزایش قیمت حامل‌های انرژی از اختیارات دولت است. یکی از کارکردهای آن، کاهش حضور خودروهای شخصی در  مسیرهای ارتباطی و ایجاد تمایل برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و در نتیجه کاهش مصرف سوخت است.

علی ادیانی راد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «انرژی امروز» درباره افزایش قیمت بنزین از سوی دولت و تاکید ویژه عباس آخوندی، وزیر راه، بر این امر گفت: برابر قانون افزایش قیمت حاملهای انرژی از اختیارات دولت است و در بودجه هم می تواند این موضوع را در نظر گرفته و پیش بینی کند.

وی در ادامه افزود: یکی از کارکردهای افزایش قیمت، کاهش حضور ماشین ها و ایاب و ذهاب آنها در شهرها و مسیرهای ارتباطی است و با این سیاست مردم ترجیح می دهند از ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و بین شهری استفاده کنند.

افزایش حامل های انرژی راه حلی برای ایجاد منابع مالی برای دولت

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه چنین سیاستی به کاهش تردد خودروهای شخصی کمک می کند، تصریح کرد: البته این سیاست الزاما نتیجه اش به عنوان تنها علت تامه استفاده از خودروهای شخصی تلقی نمی شود.

وی درباره نیاز و الزامات افزایش قیمت بنزین گفت: ما قطعا نیاز به ایجاد منابع جدید مالی برای دولت داریم و یکی از راهکارها در این زمینه ساماندهی قیمت حامل های انرژی است.

ارزان قیمت بودن حامل های انرژی، یکی از دلایل قرار گرفتن ما در پرمصرف ترین هاست

نماینده مردم قائمشهر با اشاره به اینکه کشور ما در مصرف انرژی رتبه دوم جهانی را دارد، تاکید کرد: به عبارتی ما بدمصرف ترین کشورها در حوزه انرژی هستیم و بر همین اساس رتبه دوم این موضوع را داریم. همین موجب می شود که ما به ضرورت سیاست گذاری ها برای کاهش مصرف سوخت توجه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل قرار گرفتن کشور ما در پر مصرف ترین ها همین ارزان بودن قیمت حامل های انرژی است. البته این به معنای مجوز افزایش قیمت یکسویه حامل های انرژی نیست.

بنزین را به شرط بهبود ناوگان عمومی گران کنید

ادیانی با اشاره به اینکه همزمان با افزایش قیمت باید مولفه های دیگر اثرگذاری بر کاهش مصرف سوخت نیز باید تقویت شود، تاکید کرد: باید نگاه همه جانبه داشته باشیم و گران کردن حامل ها یکسویه کار غلطی است. دولت حامل های انرژی را گران بکند اما به شرط اینکه ناوگان های حمل و نقل عمومی در کشور توسعه و تقویت شود.

قیمت بنزین در ترکیه بیش از 7 برابر ایران

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در پایان به تفاوت قیمت بنزین در ایران و کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: تنها توجه به یک مورد از این ارقام شرایط و نیازهای ما درباره افزایش قیمت بنزین را نشان می دهد. در حال حاضر بنزین در کشور ترکیه 7 هزار و 500 تومان است. این رقم با قیمت 1000 تومانی ما تفاوت بسیار دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن