آمادگی آلمانی‌ها برای همکاری با نفتکش ایران

یک هیات آلمانی متشکل از 20 نفر از مقامات ارشد شرکت‎های دریایی این کشور با مدیران شرکت ملی نفتکش ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش انرژی امروز، در این دیدار که در محل شرکت ملی نفتکش ایران انجام شد، راه‎های همکاری شرکت‎های دریایی آلمان با شرکت ملی نفتکش ایران در زمینه‎های مختلف از جمله فایناس،حمل و نقل LNG ، تجهیزات و قطعات کشتی و ارائه خدمات فنی، مهندسی و مشاوره ای در خصوص طراحی کشتی‎ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه با توجه به برنامه شرکت ملی نفتکش ایران برای تجهیز کشتی‎های این شرکت به تکنولوژی‎های سازگار با محیط‎زیست و ایجاد ناوگانی سبز، در مورد نحوه همکاری‎های طرفین در  استفاده  از تکنولوژی‎های مربوط به اکوشیپ‎ها(کشتی‎های دوستدار محیط زیست)، کاهش انتشار گازهای گلخانه‎ای (دی‎اکسیدکربن،ساکس و ناکس)، سیستم‎های آب توازن، و فناوری‎های مربوط به ارتقاء راندمان سیستم‎های رانش و نیروی محرکه کشتی‎‎ها در جهت کاهش مصرف سوخت گفتگو شد.

در این دیدار مدیر بخش اقتصاد دریایی و دفتر هماهنگی اقتصاد و انرژی آلمان به ظرفیت‎های تجاری بین ایران و کشورش اشاره کرد و گفت: پس از توافق کشورهای 1+5 و  ایران و لغو تحریم‎ها، شرایط عمومی برای همکاری‎های تجاری با تهران به طرز آشکار و مشخصی بهبود پیدا کرده است.

آنه یاکوبز شیلایتهف با اشاره به علاقه‎مندی شرکت‎های آلمانی برای همکاری با شرکت ملی نفتکش ایران افزود: آلمان آماده است در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی و  همچنین نفت، گاز و فراساحل با شرکت‎های ایرانی همکاری کند.

در پایان این جلسه مقرر شد به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت‎های طرفین و همچنین تعیین شیوه همکاری‎های تجاری فی‎مابین،جلسات تکمیلی بیشتری بین شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت‎های آلمانی برگزار شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن