کره‌ای‌ها بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ایران را می‌سازند

مذاکرات برای انعقاد قرارداد ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ایران بین شورای شهر آران و بیدگل و شرکت «ای بی پی اینترنشنال» کره جنوبی به ارزش 350 میلیون یورو آغاز شد.

نمایندگان شرکت کره‌ای در نشستی با فرماندار و اعضای شورای شهر آران و بیدگل مذاکرات مربوط به انعقاد قرارداد را آغاز کردند.

فرماندار آران و بیدگل در این جلسه اظهار داشت: بستر و فضای اجرای این طرح آماده شده و کلیات آن مورد حمایت مدیران شهرستان است.

ابوالفضل معینی‌نژاد با اشاره به این که هماهنگی لازم با ادارت کل استان هرچه سریع‌تر آغاز خواهد شد افزود: تلاش خواهیم کرد جانمایی و واگذاری زمین برای احداث این نیروگاه کمتر از 3 ماه آینده انجام شود.

سخنگوی شورای شهر آران و بیدگل نیز اظهار داشت: خوشبختانه این شهرستان در طول سال بیش از 320 روز سال آفتابی است و این ویژگی باعث استقبال شرکت کره‌ای برای امضای قرارداد با شورای شهر آران و بیدگل شده است.

احمد رضا سعیدی با اشاره به اینکه نمایندگان شرکت کره‌ای برای مقدمات امضای قرارداد به شهرستان آران و بیدگل سفر کرده‌اند افزود: پیگیری‌ها برای جانمایی و به دنبال آن واگذاری زمین برای ساخت این نیروگاه در جریان است و امیدواریم با همکاری و هماهنگی مسئولان شهرستان هرچه سریع‌تر این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

او با تاکید بر این که شورای شهر آران و بیدگل آمادگی همکاری و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شهر را دارد خاطرنشان کرد: احداث این نیروگاه به رونق اقتصادی شهرستان کمک بزرگی خواهد کرد.

نماینده شرکت کره جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: ماه گذشته تفاهمنامه‌ای در جریان نخستین اجلاس بین‌المللی شوراها و شهرداری‌های کشور در تهران بین شورای شهر آران و بیدگل و شرکت «ای بی پی اینترنشنال» کره جنوبی امضا شده است.

پرویز مشماچیان افزود: ارزش این قرارداد 350 میلیون یورو است و طی آن قرار است شورای شهر آران و بیدگل 60 هکتار زمین در اختیار شرکت کره‌ای قرار دهد و در مقابل این شرکت نیز سرمایه‌گذاری و تامین مالی این نیروگاه 100 مگاواتی را برعهده خواهد داشت و پس از 6 سال این نیروگاه با گارانتی 25 ساله به طور کامل به شهرستان واگذار خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن