انتخاباتی که مسیر بازار جهانی نفت را مشخص کرد

هیچ انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورهای تولیدکننده نفت، بی‌تأثیر بر بازار نفت نیست. اما انتخابات ریاست‌جمهوری ایران حکایت دیگری داشت که باعث اهمیتِ بیشترِ آن شده‌بود. انتخاب ایرانی‌ها مسیرِ اقتصاد آن‌ها و مسیر بازار جهانی نفت را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز»، فایننشال‌تریبون نوشت: «ایرانی‌ها در انتخاباتی شرکت کردند که مسیر اقتصاد آن‌ها را تعیین می‌کند. آن‌ها به تازگی خودشان را از تحریم‌های چندساله نجات داده‌اند و به همین خاطر اقتصاد این کشور تازه در مسیر بهبود و توسعه قرار گرفته‌است.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد اقتصاد ایران از زمانی‌که توافق هسته‌ای در سال 2015 صورت گرفته تا کنون، بهبود پیدا کرده‌است. حسن روحانی رئیس‌جمهوری این کشور موفق شده تورم را مهار کند و ثبات نسبی به ارز این کشور ببخشد. همه این‌ها باعث شده اقتصاد این کشور در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

البته اقتصاد ایران هنوز هم از نرخ بیکاری و ضعف نظام بانکی رنج می‌برد. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول نیز این کشور هنوز راه درازی برای توسعه دارد. اما نفت وضعیت این کشور را دگرگون خواهد کرد.

از زمانی‌که تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده، تولید نفت ایران نیز افزایش پیدا کرده‌است. این کشور موفق شده تولید نفت خود را به دوران پیش از تحریم برساند. صادرات نفت خام در این کشور رفته‌رفته به بالاترین میزان خود می‌رسد.

ایران موفق شده در مذاکره با اوپکی از توافق آن‌ها خودش را جدا کند. در واقع هرچند اعضای سازمام کشورهای صادرکننده نفت خام تصمیم به کاهش تولید نفت گرفتند اما ایران از بازی جدا شد. این کشور حرف خودش را به کرسی نشانده و سعی دارد تولید نفت خود را بهبود ببخشد.

حالا که تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در این کشور مشخص شده، دنیا باید خودش را برای عرضه نفت ایران آماده کند. این کشور کاملاً مصمم است که نفت خود را روانه بازارهای جهانی کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن