تحریم‌ها به کره شمالی آسیب زده است

وزیر امور خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد ایالات متحده مدارکی به دست آورده است که نشان می‌دهد تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی «واقعا در حال صدمه زدن» به این کشور هستند اما با این حال وی روسیه را متهم کرد که به تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی عمل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» روز چهارشنبه دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده به رویترز گفته بود که روسیه به کره شمالی کمک می‌کند تا از تحریم‌های بین‌الملل جان سالم به در برد و کره شمالی هر روز آماده‌تر برای شلیک موشک به سوی ایالات متحده می‌شود.

رکس تیلرسون، به خبرنگاران گفته است که روسیه با اقدامات سازمان ملل همراهی نمی‌کند. با این حال این وزیر ترامپ گفت که مطمئن هست که فشار بر کره شمالی در نهایت این کشور را بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای‌اش به پای میز مذاکره خواهد کشاند.

تیلرسون گفت: ما مدارک بسیاری داریم که نشان می‌دهد این تحریم‌ها آسیب رساندن به کره شمالی را آغاز کرده‌اند.

او ادامه داد: ژاپن می‌گوید که بیش از 100 قایق ماهیگیری کره شمالی به آب‌های این کشور وارد شده و دو سوم آن‌ها هم جان خود را از دست داده‌اند. آنچه که ما از این مساله دریافت کرده‌ایم این است که این ماهیگران در فصل زمستان راهی دریا شده‌اند چون کمبود مواد غذایی در این کشور بیشتر شده و این ماهیگران بدون اینکه سوخت کافی برای برگشت داشته باشند برای ماهیگیری به خارج از مرزهای کره شمالی فرستاده شده‌اند.

تیلرسون می‌گوید مون‌جائه، رییس جمهور کره جنوبی هم تمایل کره شمالی برای مذاکره با کره جنوبی را دلیل تاثیر تحریم‌ها دانسته است.

از تیلرسون سوال شد که آیا وقتی تحریم‌ها مردم عادی کره شمالی را هدف قرار داده‌اند، ‌مسائل حقوق بشری نگرانی ایجاد نمی‌کند؟ وی پاسخ داد «این انتخابی است که رژیم کره شمالی داشته. این رژیم است که تصمیم می‌گیرد چطور مردم به منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند یا نه؟ ما مسول این نیستیم که برای این واقعیت پاسخ‌گو باشیم که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی،‌ تصمیم گرفته است مردمش گرسنگی بکشند».

تیلرسون در پاسخ به این سوال که آیا نگران این نیست که کره جنوبی در قبال گفت‌وگوهایی که این ماه با کره شمالی داشته کمک‌های بشر دوستانه به این کشور ارسال کند، که همین امر باعث تضعیف تحریم‌ها خواهد شد، گفت: کشورها می‌توانند انتخابات خودشان را داشته باشند اما ما به این موضوع شک داریم که کمک کردن به این کشور لزوما از درد و رنج مردم عادی خواهد کاست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن