صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان را بالا برد

امروز قیمت نفت با افزایش یک درصدی رو‌به‌رو بود و قیمت نفت برنت به 70 دلار در هر بشکه رسید. دلیل این امر چشم‌انداز مناسب رشد اقتصادی جهان و پیش‌بینی تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک و روسیه بود.

به گزارش خبرنگار بین‌المل «انرژی امروز» قیمت نفت برنت به 70.09 دلار در هر بشکه رسید. قیمت وست تگزاس اینرتمدیت هم در 64.59 دلار ثابت ماند.

بر همین اساس صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از رشد جهانی اقتصاد را برای سال 2018 و 2019 به 3.9 دهم ارتقا داد.

تحلیل‌گر کومرزبانک می‌گوید: تجدید نظر بانک جهانی در افزایش رشد جهانی اقتصاد بادهای هم‌سو تولید می‌کند.

رشد تقاضای نفت زمانی اتفاق افتاد است که کشورهای عضو اوپک و روسیه به تمدید توافق کاهش تولید رای داده‌اند.

وزیر نفت عربستان سعودی هم هنوز نگران شکنندگی بازار است.

عمده‌ترین دلیل اوپک برای اجرای توافق کاهش تولید،‌ کاهش اشباع بازار و تعادل مجدد بازار بوده است. برخی پیش‌بینی‌ها از کنار گذاشتن توافق در انتهای سال 2018 خبر می‌دهند اما تولید‌کنندگان اصلی این سازمان حدث می‌زنند توافق همچنان ادامه یابد.

از سویی کاهش شدید تولید نفت ونزوئلا نیز افزایش تولید نفت ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است، تولید ایالات متحده در حال حاضر در حال شکستن تمامی رکوردهای تاریخ خود است به 10.04 میلیون بشکه در روز رسیده است.

اعدادی که دپاتمان انرژی ایالات متحده برای ذخایر نفتی این کشور اعلام خواهند کرد روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

رویترز می‌نویسد تولید نفت ونزوئلا به 2 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است در حالی که پیش‌بینی می‌شد این کشور 2.5 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند و آژانس بین‌المللی انرژی هم گفته است در سال 2018 تولید این کشور کمتر هم خواهد شد.

تونی اسکات، مدیر عامل BTU Analytics در دنور می‌گوید «شش ماه پیش همه از این سرعت سریع تولید ایالات متحده در بهت و حیرت بودند اما این میزان تولید با کاهش تولید ونزوئلا جبران شد».

بانک فرانسوی BNP پاریباز می‌گوید که انتظار دارد ذخایر نفت در انتهای سال افزایش یابد. این بانک پیش‌بینی نفت برنت 65 دلاری و وست تگزاس اینترمدیت 60 دلاری را دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن