تفاهمنامه توسعه میدان نفتی سوسنگرد امضا شد

چهارمین تفاهمنامه طرح مطالعاتی توسعه میدان نفتی سوسنگرد میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت پارس پتروزاگرس، امضا شد.

به گزارش انرژی امروز، تفاهمنامه طرح مطالعاتی توسعه میدان نفتی سوسنگرد صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه) میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت پارس پترو زاگرس منعقد شد وطی آن این شرکت مشاور بالادستی به عنوان چهارمین شرکت فعال در انجام طرح مطالعاتی توسعه میدان نفتی سوسنگرد انتخاب شد.

غلامرضا منوچهری؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه در این مراسم با اعلام اینکه شرکت پارس پترو زاگرس اخیرا به عنوان شرکتی فعال در حوزه بالادستی صنعت نفت احراز صلاحیت شده است، گفت: حفظ این امتیاز تنها با نشان دادن توان حرفه ای و جذب سرمایه گذاری در پروژه های بالادستی نفت و گاز ممکن است.

وی امضای این تفاهمنامه را فرصتی برای نشان دادن قابلیت های شرکت پارس پترو زاگرس عنوان کرد و گفت: شرکت پارس پترو زاگرس چهارمین شرکتی است که درخصوص میدان نفتی سوسنگرد،‌تفاهمنامه همکاری امضا کرده است.

مدیرعامل شرکت پارس پترو زاگرس نیز در این مراسم با اعلام اینکه این شرکت فعالیت توسعه ای خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده است، گفت: با مذاکراتی که با چند شرکت سرمایه گذار خارجی داشته ایم، تلاش می کنیم تا به عنوان اولین شرکت ایرانی امکان جذب سرمایه گذاری خارجی در طرح توسعه ای میدان سوسنگرد را فراهم کنیم.

بنابراین گزارش،‌ میدان نفتی سوسنگرد درفاصله ۴۵ کیلومتری غرب اهواز و در حد فاصل میادین جفیر، آزادگان، آب تیمور اهواز، مشتاق و بند کرخه قرار دارد. نفت درجای این میدان ۵ میلیارد بشکه و نفت ‌قابل استحصال آن حدود ۵۰۰ میلیون بشکه تخمین زده می‌شود. این در حالی است که نفت این میدان از نوع نفت سنگین با درجه API ۱۹ است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن